عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
فیلم|
در این مراسم آیینی پرچم بارگاه حرم‌های امام حسین(ع)، امامین عسکریین، امامین کاظمین، حضرت عباس و حضرت زینب در مرتفع‌ترین نقطه تهران به دست خانواده معزز شهدای مدافع حرم برافراشته شد.

عقیق: آیین تعویض و اهتزاز پرچم‌های حریم اهل بیت بر فراز برج میلاد تهران تحت عنوان گنبد عاشقی صبح امروز با حضور مدیران شهری تهران و نمایندگان اعتاب مقدسه برگزار شد.

در این مراسم آیینی پرچم بارگاه حرم‌های امام حسین(ع)، امامین عسکریین، امامین کاظمین، حضرت عباس و حضرت زینب در مرتفع‌ترین نقطه تهران به دست خانواده معزز شهدای مدافع حرم برافراشته شد.

تعداد بازدید : 84

در قسمت پایانی برنامه که همراه با مدیحه سرایی کربلایی محمد فصولی بود، حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به نمایندگی از مسئولان ایرانی پشت تریبون رفت و در سخنانی کوتاه از حضور میهمانان عراقی و خادمان حرمین شریفین در تهران تقدیر کرد.

پس از وی نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر عراق در ایران نیز با تقدیر از همراهی‌های شهرداری تهران در برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: برگزاری مراسم اربعین و برپایی عزاداری سیدالشهدا(ع) رمز مشترک میان دو ملت ایران و عراق است که مردم هر دو کشور در برگزاری باشکوه آن اهتمام ویژه‌ای دارند. امیدوارم امسال شاهد حضور پرشورتر در این راهپیمای جهانی باشیم.

محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: امروز شاهد حضور خدام و نمایندگان حرم‌های اهل بیت در تهران بودیم و پرچم عتبات به آن انتقال داده شد تا در مرتفع‌ترین نقطه تهران برافراشته شود و همه به عنوان یک خانواده از نور این پرچم‌ها برخوردار شویم.

به گفته توکلی زاده این پرچم‌ها به صورت دائم در مجموعه گنبد آسمان برج میلاد خواهند بود.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره راهپیمایی جاماندگان حسینی گفت: این مراسم یک قدمتی در تهران پیدا کرده و با محور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این سنت ایجاد شده و ادامه یافته است. ستاد این آیین نیز شکل گرفته که شعار آن «حیاتنا حسین(ع)» است تا ذیل این شعار پویش زندگی حسینی را در پایتخت با تمرکز بر مخاطب نوجوان و جوان برگزار کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین