عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تصاویر|
۲۷ نفر از سخنرانان و مداحان کشور حمله تروریستی شب گذشته به حرم احمد بن موسی الکاظم (ع) شاهچراغ را محکوم کردند و به خانواده‌های عزادار تسلیت گفتند.

عقیق: یک تروریست مسلح عصر یکشنبه ۲۲ مردادماه از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاهچراغ(ع) قصد ورود به حرم را داشت که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه شد.

این تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به شهادت یک نفر و جراحت ۷ نفر شده است. آبان‌ماه سال گذشته افرادی از گروه تروریستی داعش با حمله به حرم شاهچراغ(ع)، ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

در پی این حمله اخیر، ۲۷ نفر از سخنرانان و مداحان کشور این حمله تروریستی را محکوم کردند.

شاهچراغ تسلیت

مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) در فضای مجازی با هشتگ «#شاهچراغ_تسلیت» نوشت: با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم/ که شهیدان که‌اند این همه خونین‌کفنان؟

این وطن در دلِ طوفان بَلا خواهد ماند

محمدحسین پویانفر نیز نوشت: این وطن در دلِ طوفان بَلا خواهد ماند/ گرچه هرلحظه تَنش زخم‌خورِ حرمله‌هاست.

سناریو آشوب در راه است

حسین طاهری هم در فضای مجازی دو متن منتشر کرد ابتدا توئیت سال گذشته خود را بازنشر کرد که نوشته بود: باید که در این حادثه توبیخ شود خصم/ درسی بدهیم عبرت تاریخ شود خصم 

او همچنین نوشت: ضمن عرض تسلیت به مردم عزیز ایران ؛ به‌جهت‌فاجعه‌ تروریستی‌ حرم شاهچراغ هوشیار‌‌ باشیم‌ که‌ این‌ اتفاق‌ یعنی‌ آغاز‌ دوباره سناریو‌ی‌ تکراری‌ و‌ شکست‌ خورده‌ آشوب در نزدیکترین‌ ‌روزهای‌سالگرد‌ «فتنه ۱۴۰۱»

دل‌هایتان را قوی کنید

حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری سخنران مذهبی نیز متن سال گذشته خود را باز نشر کرد که نوشته بود: این یک خبر قطعی است... در گردش تاریخ، دوباره به چند قدمی خیمه معاویه رسیده‌ایم... دل‌هایتان را قوی کنید.

ما را بکشید زنده‌تر می‌گردیم

مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) هم برای محکومتی حادثه تروریستی شاهچراغ، شعری از یوسف رحیمی منتشر کرد و نوشت: 

بگذار که در معرکه بی‌سر گردیم
با لشکر آفتاب برمی‌گردیم
هنگام شهادت است آغاز حیات
«ما را بکشید زنده‌تر می‌گردیم»

غرق زخمیم ولی قامتمان خم نشده

ابوذر روحی مداح اهل بیت(ع) نوشت: غرق زخمیم ولی قامتمان خم نشده؛ این حملات تروریستی و تکرار آن‌ها و به گلوله بستن خادمین و زائرین در اماکنی که حرمت دارند و مقدس هستند دلیلش خشم است. خشم از شکوه محرم امسال، خشم از این پیروزی‌های پی‌ در پی مردم ایران و مقاومتشان‌! همچو کوهی استوار تا ابد ایستاده‌ایم پای قول و قرارها

هنگام شهادت است آغاز حیات

ابوذر بیوکافی هم با انتشار شعری نوشت:

بگذار که در معرکه بی‌سر گردیم
با لشکر آفتاب برمی‌گردیم
هنگام شهادت است آغاز حیات
«ما را بکشید زنده‌تر می‌گردیم»

شیراز عزیز تسلیت

امیر برومند و حمید علیمی هم نوشتند: «شیراز عزیز تسلیت» و «سلام بر شاهچراغ و شهدای مظلومش»

چون شاهچراغ امت اسلام به غم شد

محمدحسین حدادیان هم در فضای مجازی این شعر را نوشت:

باز از سوی ابلیس ره کینه علم شد
غمبارترین حادثه با تیر ستم شد
رگبار مسلسل سوی زوار حرم شد
چون شاهچراغ امت اسلام به غم شد

همچنین حجت‌الاسلام مهدی شریف، حجت‌الاسلام محمود ریاضت، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، حجت‌الاسلام حامد کاشانی، علی‌اصغر ژولیده، محسن مرادی، مقداد پیرحیاتی، مرتضی طاهری، سعید کرمعلی، سیدمهدی طباطبایی، سیدامیر حاج‌احمدی، احد قدمی،یوسف ارجونی، حسن عطایی، حسین نیمه‌وری، حامد باقری، حسین محمدی‌فام، امیر کرمانشاهی و سیدامیر حسینی نیز در صفحات مجازی خود این حادثه تروریستی را محکوم کرده و تسلیت گفتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین