عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
امروز؛
آستان مقدس امام حسین (ع) از برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» در کربلای معلی خبر داد.

عقیق: جمال شهرستانی رئیس کمیته برگزاری جشنواره بین‌المللی تراتیل سجادیه گفت: نهمین جشنواره بین‌المللی تراتیل سجادیه با شعار «پیام علم و تربیت علما در سیره و میراث امام سجاد (ع)» ساعت ۱۶:۰۰ امروز جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ مطابق با ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ با مشارکت کشورهای عربی و اسلامی در صحن حسینی آغاز می‌شود و تا ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ مطابق با ۱۳ آگوست ۲۰۲۳ ادامه دارد.

شهرستانی افزود: نشست‌های پژوهشی و علمی در ساعت ۹:۰۰ روزهای شنبه و یکشنبه (۲۱ و ۲۲ مرداد) در سالن خاتم الانبیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال شاهد مشارکت تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی از جمله «الجزائر، تونس، مصر، سوریه، لبنان، فلسطین، عربستان، بحرین، ایران، ترکیه و عراق» خواهیم بود و مانند سال‌های گذشته هیچ کشور اروپایی یا آمریکایی در این جشنواره حضور ندارد.

شهرستانی گفت: دانشگاه‌های شرکت‌کننده در جشنواره امسال دانشگاه کربلا، دانشگاه بغداد، دانشگاه المستنصریه، دانشگاه القادسیه و دانشگاه ذی قار است.

وی گفت: نمایشگاه کتابی در حد فاصل بین‌الحرمین برپا می‌شود که به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. علاوه بر آن، مسابقه داستان کوتاه و فعالیت‌های متعدد دیگر در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی تراتیل سجادیه به همت آستان مقدس امام حسین (ع) هرساله همزمان با شهادت امام زین العابدین (ع) برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین