عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
تصاویر|
موکب بنی‌عامر که به دسته عزاداری سفیدپوشان معروف است، از حرم امامین عسکریین علیهماالسلام در سامرا پیاده‌روی اربعین را آغاز کردند. این دسته روز قبل از اربعین در بین‌الحرمین عزاداری می‌کنند.

عقیق: موکب بنی‌عامر، دسته عزاداری امام حسین علیه‌السلام است که در آستانه اربعین حرکت خود را آغاز می‌کند تا در شب اربعین هم‌زمان با ۱۹ ماه صفر در کربلا به سوگواری می‌پردازند.

دسته بنی‌عامر با لباس‌های سفید و در حالی که پرچم‌هایی در دست داشتند، وارد حرم امامین عسکریین علیهماالسلام در سامرا شدند و در خانه پدری امام زمان (عج) عزاداری کردند.

دسته بنی‌عامر در سال‌های گذشته از بصره حرکت می‌کردند و شب اربعین به کربلا می‌رسیدند. سال گذشته پیام اربعین ۱۴۰۱ توسط این دسته عزاداری اتحاد مسلمانان بود که با پرچم «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» در بین‌الحرمین نشان داده شد.

هنوز پیام دسته بنی‌عامر برای اربعین ۱۴۰۲ شمسی (۱۴۴۵ قمری) به طور رسمی اعلام نشده است. هر ساله پیام دسته بنی عامر روز قبل از اربعین با حضور جوانان این موکب در بین‌الحرمین رونمایی می‌شود.  

در ادامه تصاویری از حضور دسته عزاداری بنی‌عامر و شور حسینی جوانان آن را در حرم امامین عسکریین علیهماالسلام مشاهده می‌کنید‌:

پایان پیام/


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین