عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی مطرح کرد؛
حجت‌الاسلام مجید باباخانی از برگزاری رویداد «حماسه هیأت» همچون سال گذشته در ایام ماه محرم و صفر از سوی این سازمان هیات و تشکل های دینی خبرداد.

عقیق: حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به برگزاری رویداد «حماسه هیأت» همچون سال گذشته در ایام ماه محرم و صفر از سوی این سازمان گفت: هیأت‌های مذهبی، اتفاقات بزرگی را در کشور رقم می‌زنند که متأسفانه در جامعه تنها برگزاری مراسم‌های مذهبی هیأت‌ها مدنظر قرار گرفته است. بنای ما در سازمان هیأت این است که نگاه مردم به هیأت‌ها را تغییر دهیم و این گزاره را هم به هیأت‌ها برسانیم که باید برای تمام اقشار مردم برنامه و اقدام داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح حماسه هیأت گفت: در این برنامه ابتدا بنا داریم، اتفاقات خوب و رویدادهای اجتماعی فرهنگی هیأت‌ها را بشناسیم، یعنی در اصل کنش اجتماعی هیأت‌های مذهبی را داشته باشیم. در گام دوم این اتفاقات داوری و ارزیابی می‌شود و برگزیده‌ها در سطح ملی حمایت می‌شوند. در نهایت در سومین گام روایت اقدامات هیأت‌ها در دستور کار قرار دارد تا به عنوان الگویی جریان ساز باقی هیأت‌ها باشد.

باباخانی افزود: هیأت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر، به غیر از برگزاری مناسک عزاداری که رسالت اصلی آنها است، برنامه‌های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری مانند فعالیت در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تهیه جهیزیه و آزادسازی زندانیان، اطعام نیازمندان، آبرسانی به روستاهای محروم و … را انجام می‌دهند که این برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی آن‌چنان که باید و شاید به گوش مردم نمی‌رسد.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی افزود: محور این رویداد امسال خط محتوایی انسجام اجتماعی و همدلی است و قرار است تمرکز ویژه‌ای بر نشر خوبی‌ها و فعالیت‌های اینچنینی داشته باشیم. در همین راستا تیم‌های استانی در سطح کشور مشغول شناسایی این اقداماتی هستند که با رویکرد انسجام اجتماعی و همدلی، همکاری نوجوانان و جوانان و مردمی بودن، اتفاقات و رویدادها را انتخاب کنند.

وی افزود: همدلی و انسجام اجتماعی یکی از ملاک‌های انتخاب است زیرا در شرایط کنونی جامعه و تفرقه افکنی دشمنان قسم خورده ما، یکی از نقاط مورد هدف دشمن بحث از بین بردن انسجام اجتماعی و ایجاد تفرقه پوشالی در جامعه است. شامل شدن و درگیر کردن جوانان و نوجوانان در طرح‌ها به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم ملاک بعدی است. فی‌الواقع در نهایت کار باید مردمی باشد زیرا در این صورت است که دوام خواهد داشت.

باباخانی با اشاره به اینکه مرحله سوم این برنامه، روایت اتفاقات و اقدامات هیأت‌ها ست، گفت: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین وبگاهی با عنوان «حماسه هیأت» و همچنین سایر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، قرار است این اقدامات روایت شود. همه می‌دانیم که این اقدامات هیأت‌ها ممکن است در دهه دوم محرم و حتی ماه صفر و اربعین هم ادامه داشته باشد. این ترویج و روایت اقدامات برای این است که هیأت‌های شاخص برای دیگر هیأت‌ها الگو شوند و کمک‌های مردمی بیشتری دریافت کنند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در پایان با اشاره به اینکه تجلیل از برگزیدگان این برنامه، همان حمایت‌هایی است که از آنان صورت می‌گیرد گفت: در سطح استان، تجلیل‌هایی از این اقدامات و رویدادها خواهیم داشت و در سطح ملی نیز آنان را حمایت می‌کنیم. هدیه برگزیده‌ها، حمایت‌ها و کمک‌هایی است که برای اجرای بهتر برنامه‌ها رقم می‌خورد که یکی از آن‌ها همان حمایت رسانه‌ای از آنان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین