عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
حسینیه کودک مجموعه فرهنگی هدایت با همکاری مجموعه انصارالرضا(ع) در دهه نخست ماه محرم الحرام و همزمان با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)، میزبان کودکان و نونهالان است.

عقیق: استاد شیخ حسین انصاریان پس از پایان مراسم عزاداری صبح روز ششم محرم حسینیه هدایت تهران، در حسینیه کودک این مجموعه فرهنگی حضور پیدا کرد.

حسینیه کودک مجموعه فرهنگی هدایت با همکاری مجموعه انصارالرضا(ع) در دهه نخست ماه محرم الحرام و همزمان با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)، میزبان کودکان و نونهالان است. در این حسینیه، مربیان با ایجاد فضایی گرم و صمیمی و در کنار برگزاری مسابقات نقاشی و کاردستی، کودکان را با فضای عزاداری حضرت امام حسین(ع) و ماه محرم آشنا کرده و وقایع روز عاشورا را در قالب ادبیات داستانی بیان می‌کنند.

استاد شیخ حسین انصاریان در سخنان کوتاهی اظهار کرد: به فرموده ائمه طاهرین(ع) هر نوع خدمت به سیدالشهدا(ع) و مجالس عزای ایشان، برترین نیرویی است که انسان را به قرب خدا می‌رساند. این موضوع، نکته عجیب و قابل تأملی است چرا که نماز، روزه، خمس، زکات و دیگر اعمال عبادتی نیز انسان را به درگاه الهی نزدیک می‌کند اما ارتباط با امام حسین(ع) و گریه و عزاداری برای ایشان به عنوان برترین مقرب‌کننده اعلام شده است.

وی خطاب به معلمان و مربیان این حسینیه گفت: عزاداری و کارکردن برای امام حسین(ع) را حتما به کودکان انتقال دهید، چرا که بعد از مرگ ما، این کودکان بایست خیمه اباعبدالله(ع) را سرپا نگه دارند. نگهداری از کودکان هنگام مراسم عزاداری برای آسایش خاطر والدین از جمله کارهای مثبت و حائز اهمیت است که حضرت زینب کبری(س) این عمل را از غروب عاشورا برعهده داشتند.

استاد انصاریان در پایان با تشکر از فعالان حسینیه کودکان هدایت، خاطرنشان کرد: من همواره در مجالس از خدا درخواست کرده‌ام که هر چه را می‌خواهی از من بگیر ولی حسین(ع) را از من نگیر؛ ان‌شالله که خداوند این خدمت و ارادت به ساحت ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) را از ما نگیرد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین