عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۴
امسال زائران اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح باید ۳۵ هزار تومان به عنوان حق بیمه پرداخت کنند. این مبلغ نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر شده است که رئیس ستاد اربعین می‌گوید: «خدمات بیمه‌گر ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است».

عقیق: ثبت‌نام در سامانه سماح، شرط تشرف به زیارت اربعین است. نام‌نویسی زائران اربعین ۱۴۰۲ نیز از فردا سوم مرداد در این سامانه آغاز می‌شود.

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد اربعین می‌گوید: «شرط تسهیلات اربعین و حتی دریافت گذرنامه‌ ویژه اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است».

ثبت‌نام در سامانه سماح پس از وارد کردن اطلاعات گذرنامه افراد، پرداخت بیمه است. سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: مبلغ بیمه به ازای هر زائر اربعین ۳۵ هزار تومان است.

سال گذشته این مبلغ با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران، ۱۸ هزار تومان بود. اما امسال این مبلغ حدود ۲ برابر شده است که به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، خدماتی که بیمه‌گر اربعین امسال به زائران ارائه می‌دهد، تا هفتاد درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

به گزارش فارس، امسال بر اساس برنامه ستاد مرکزی اربعین، مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق به روی زائران باز می‌شود. در اربعین سال جاری مرز خسروی و تمرچین به طور شبانه‌‌روزی فعالیت خواهند کرد. سال گذشته این ۲ مرز حوالی ساعت ۱۹ بسته می‌شد و زائران که بعد از این زمان به مرز می‌رسیدند، از ساعت ۶ صبح که مجدد مرز بازگشایی می‌شد، امکان عبور از مرز را داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین