عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
فیلم|
پس از مفروش شدن حرم حضرت عباس علیه‌السلام با کفپوش قرمز، پرچم «یا ساقی العطاشی» در ورودی باب الحسین علیه‌السلام حرم حضرت عباس علیه‌السلام نصب و این آستان آماده عزاداری محرم شد.

عقیق: حرم حضرت عباس علیه‌السلام برای برپایی مراسم عزاداری محرم آماده شد. خادمان این آستان پس از جمع‌آوری فرش‌های حرم، قسمتی از حرم سقای دشت کربلا را بسته و صحن و شبستان حرم را با کفپوش‌های قرمز مفروش کردند.

تعداد بازدید : 56

نصب پرچم عزا در ورودی حرم حضرت عباس (ع)

گروهی دیگر از خادمان هم حرم سقای دشت کربلا را به مناسبت ایام محرم سیاهپوش کرده و پارچه عزا را در قسمت‌های مختلف حرم نصب کردند. علاوه بر این، امروز پرچم «یا ساقی العطاشی» در ورودی باب الحسین علیه‌السلام حرم حضرت عباس علیه‌السلام نصب شد. این ورودی از سمت بین‌الحرمین و به سمت حرم ارباب است و زائران پس از زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام، از این ورودی به سوی حرم سقای دشت کربلا می‌روند.

حرم امام حسین علیه‌السلام هم در روزهای اخیر سیاهپوش و کفپوش قرمز در آن پهن شد. امشب هم‌زمان با شب اول محرم، پرچم‌های عزا بر فراز گنبدهای حرم امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام نصب می‌شود.

بسیاری از ایرانیان نیز نه تنها امشب، بلکه در روزهای آینده برای عزاداری دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی به کربلا مشرف می‌شوند.

در ادامه تصاویری از پهن کردن کفپوش‌های قرمز در حرم حضرت عباس علیه‌السلام در آستانه ماه محرم را مشاهده می‌کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین