عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه نسل امروز ما در تنوع مدل و سبک ها قرار دارد تصریح کرد: مراقب باشیم در بین سبک های متنوع عزاداری، سبک عزاداری بوشهری محو نشود و باید آن را حفظ کرد و در تهاجم مدل ها و سبک های مختلف، سبک بوشهری نباید از دست برود.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه دوشنبه در همایش ارکان و خادمان هیئات مذهبی استان بوشهر اظهار داشت: در باب ارزش ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و نیز اشکی که بر مصیبت ائمه جاری شود روایات بسیاری وجود دارد که نشان از فضیلت آن است؛ کسی که مجلس می گیرد و بانی یا خادم و یا ذاکر باشد، روز قیامت قلب حسینی دارد و این قلب است که برای انسان در آخرت دارای ارزش وفایده است.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به تاریخ استان بوشهر در عزاداری ها گفت: استان بوشهر تاریخ با شکوهی در برگزاری مراسمات حسینی دارد. تاریخ تشیع را که در استان بوشهر نگاه می کنید شکوهی از معرفت، بصیرت، دانش و ذوق، اراده زیبا و آرایه های فوق العاده ادبی به دور از خرافات و با یک مدل و سبک منحصر به فرد در تاریخ اسلام را می بینید و این استان با شخیصت هایی بسیار قوی که در این عرصه ها طلوع کرده است، تاریخی بسیار با شکوه دارد و تمامی افرادی که در این مسیر قرار گرفتند میراث داران آن تاریخ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری پیشنهاد ایجاد کتابخانه ای با محتوای کتب مرثیه سرایی، مقتل نویسی و مولودی ها از نویسندگان و بزرگان استان را داد و گفت: کتاب های که در رابطه با مرثیه و عزاداری و مولودی در استان نوشته و تدوین شده است جمع آوری و یک کتابخانه تخصصی در این رابطه ایجاد شود.

وی با تاکید بر احیای تاریخ عزاداری مردم استان در نقاط مختلف شهرها و روستاها گفت: تاریخ شخصیت ها در عرصه عزاداری چه در شهرها و چه روستاها باید نگارش شود. متاسفانه یکی از مشکلات ما در استان این است که در این حوزه کمتر دست به قلم شده ایم، بنابراین لازم است در این عرصه، تاریخ را احیا کرد.

سبک عزاداری بوشهری محو نشود

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه نسل امروز ما در تنوع مدل و سبک ها قرار دارد تصریح کرد: مراقب باشیم در بین سبک های متنوع عزاداری، سبک عزاداری بوشهری محو نشود و باید آن را حفظ کرد و در تهاجم مدل ها و سبک های مختلف، سبک بوشهری نباید از دست رود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هرچه داریم از گذشته داریم افزود: نکند در تهاجم سبک ها گذشته خود را از دست دهیم. حتی در موسیقی و آهنگ سینه این مسئله حفظ شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم انگلیس در طول تاریخ به استان بوشهر و اهداف تفرقه افکانه این کشور در استان گفت: انگلیس همیشه به دنبال اختلاف در استان بوشهر و به ویژه تخریب شخصیت های ما بوده است. باید مراقب بود و پشت به پشت هم در سایه امام حسین(ع) این اتحاد حفظ شود و از آن طرف از یکدیگر قدردانی کنید.

دشمن در تلاش برای گرفتن جوانان از مساجد و هیئات است

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمن روی جوان و نوجوان ما سرمایه گذاری می کند گفت: تلاش دشمن این است که این قشر از جامعه را از مساجد و هیئات بگیرد به همین دلیل باید روی جوانان سرمایه گذاری شود، چراکه آینده متعلق به آنها است.

وی در توصیه ای به خادمان و بانیان هیئات مذهبی گفت: مردمی بودن خود را هم در حوزه اعتبارات و هم در حوزه پشتوانه از دست ندهید. چون وقتی مردمی نباشید و اتکا کنید، مردم هم حمایت نخواهند کرد. این مردمی بودن هیئات در جهان تشیع یک اصل است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان با اشاره به مسئله جهاد تبیین گفت: کربلایی امروز باشیم و در فضای کربلای دیروز متوقف شویم و نگاهمان به مواضع رهبر معظم انقلاب باشد.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین