عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
حجت الاسلام صدیقی می‌گوید آیۀ مباهله نشان می‌دهد آنجا که مهر علی در او رشد می‌کند، خانواده است. خداوند در پرتو این آیه نظام خانواده را مطرح می‌کند، نگذارید گرگ‌ها خانواده را متلاشی کند. امروز با هجمه نسبت به حجاب و متانت و مقام والای زن مواجهیم.

عقیق: حجت الاسلام صدیقی امام جمعۀ موقت تهران در همایش امیرالمؤمنین علیه‌السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» که امروز در سالن الغدیر وزارت کشور برگزار شد، گفت: نکتۀ اول این است که ما در اظهار ارادتمان، برگزاری مراسم‌مان، تأسیس هیئات و راهپیمایی آیینی و مناسکی‌مان دلایلی داریم؛ اولین دلیلش، نظام تکوین است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اهل بیت دریای‌اند، چشمه‌ای جوشان‌اند، سرریز این چشمه شیعیان و محبان عترت شده است. در حدیث داریم که «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِطِینِتِنا»؛ یعنی شیعیان ما از قسمت پایینی طینت ما خلق شده‌اند. طینت، خمیره است. در میان فرزندان آدم علیه‌السلام، آنکه با چشمۀ ولایت، وجودش آمیخته شد، سعادتمند شد. 

وی افزود: لیست بانوان، آقایان، کودکان، جوانان و سالخوردگانی که دلشان به علی علیه‌السلام بسته است، در کتاب مکنون خداوند نوشته شده است، از این جهت فردی نزد مولا آمد و گفت خیلی شما را دوست دارم. فرمود تو مرا دوست نداری، چرا که اسم تو را در لیست دوستان خودم ندیدم. تجربه هم ثابت کرد و آن فرد مقابل امیرالمؤمنین علیه‌السلام ایستاد. آنکه شیعۀ واقعی است، در هیچ سختی و فشاری از امیرالمؤمنین علیه‌السلام دست برنداشته است؛ از این جهت فرمود اگر بینی مؤمن را با شمشیر بزنم، نسبت به من بغض نخواهد داشت. 

صدیقی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک منظومه است، یک فرد نیست و این منظومه در آیۀ مباهله به ما ارائه شده است، گفت: آیۀ مباهله نشان می‌دهد آنجا که مهر علی در او رشد می‌کند، خانواده است. بنابراین حافظ نظام خانواده باشید. نگذارید گرگ‌ها خانواده را متلاشی کند. امروز با هجمه نسبت به حجاب و متانت و مقام والای زن مواجهیم. خداوند در پرتو آیه مباهله، نظام خانواده را مطرح می‌کند. خانواده‌ها بودند که در هشت سال دفاع مقدس، زیبایی و قدرت آفریدند و حماسه‎‌ساز شدند و تمام قدرت‌های اتمی را به زانو در آوردند. شهید همت و باکری و بروجردی و صیاد شیرازی‌ها و ... تبلور خانواده‌ها بودند؛ خانواده‌های علوی و خانواده‌های عشق‎‌پیشه آنها را عاشق پرورش دادند. حاج قاسم‌ها از سفرۀ حلال پدر رشد یافتند. بنابراین دل فرزندان خود را شیدای امیرالمؤمنین علیه‌السلام کنید تا دلهای روییده در لجن، آنها را جذب خود نکنند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: وقتی در آیۀ مباهله می‌خوانیم «وَ نِسَاءَنا و نِساءَکُم»،  در اینجا برای بانوان یک سرفصلی باز می‌شود و ایشان را برجسته می‌کند. وقتی این فراز از آیه، در مقام حضرت زهرا سلام‌الله علیها است، شما بانوان جلوات حضرت زهرای مرضیه هستید. پس ارزش خود را بدانید.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین