عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
صبح چهارشنبه
حاج علی آهی رییس هیات مدیره خانه مداحان ضمن محکوم نمودن اهانت بیشرمانه ایادی استکبار به نبی مکرم اسلام (ص)، آن را ناشی از عجز دنیای غرب در برابر مبانی محکم اسلام و معارف اهلبیت (ع) عنوان کرد و افزود: در روایت داریم که دین جز حب و بغض نیست ، لذا همه شاعران و مداحان اهلبیت (ع) باید وظیفه خودشان را در قبال این اتفاق انجام دهند.
همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد ثامن الائمه (ع) ، هیئت هفتگی خانه مداحان با حضور ذاکران، مداحان و پیرغلامان اهلبیت (ع) برگزار شد.

به گزارش "عقیق" در ابتدای این مراسم که با قرائت زیارت عاشورا توسط تعدادی از مادحین همراه بود، حاج علی آهی رییس هیات مدیره خانه مداحان ضمن محکوم نمودن اهانت بیشرمانه ایادی استکبار به نبی مکرم اسلام (ص)، آن را ناشی از عجز دنیای غرب در برابر مبانی محکم اسلامی و معارف اهلبیت (ع) عنوان کرد و افزود: در روایت داریم که دین جز حب و بغض نیست ، لذا ما ضمن محکوم نمودن این حرکت شنیع از همه شاعران و مداحان اهلبیت (ع) می خواهیم که وظیفه خودشان را در قبال این اتفاق انجام دهند.

در ادامه این مراسم حسن غفوری فرد عضو هیات مدیره خانه مداحان نیز ضمن برشمردن دلایل پیدا و پنهان اقدام غرب در توهین به پیامبر اسلام(ص) ، اسلام هراسی و ایجاد نفرت نسبت به مبانی اعتقادی را یکی از دلایل این اقدام ذکر کرد و افزود: سال‌ها پیش زمانی که دانشجوی جوانی در آمریکا بودم و هنوز حضرت امام (ره) در تبعید به سر می‌بردند، یکی از اساتید دانشگاه آنجا به من گفت رهبر شما عاقبت قدرت را در دست خواهد گرفت. وقتی علت این نظرش را جویا شدم پاسخ داد: او حرف‌هایی می‌زند که قلب‌ها را تسخیر می‌کند.

وی بیم سران استکبار را از همین موضوع عنوان کرد و افزود: آن‌ها تصور می‌کنند با این گونه توهین‌های سخیف می‌توانند موج بیداری اسلامی که در دنیا غاز شده را متوقف کنند.

حاج غلامرضا سازگار از شاعران و پیرغلامان اباعبدالله(ع) از دیگر حاضرین این مراسم بود.
در پایان تعدادی از مادحین اهلبیت (ع) به مداحی و منقبت خوانی در رثای آل الله به ویژه امام رضا (ع) پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امین همایون فر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
0
0
این مجس عمومیه؟
مدیر پایگاه مجلس خانه مداحان برای عموم آزاد است.
فاضل حمیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
0
0
همه مداحان موظف هستند که در این مراسمات شرکت کنند؟
آدرس این برنامه کجاست؟
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین