عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
عربستان از پذیرش زائران عمره مفرده از اول محرم خبر داد که باید از طریق سامانه نسک اقدام به اخذ ویزا کنند.

عقیق: هر ساله در ایام حج تمتع، ورود افراد بدون داشتن مجوز یا حتی ویزای عمره به مکه مکرمه ممنوع می‌شود و دیگر فقط زائران حج تمتع امکان تشرف به خانه خدا را دارند.

امسال هم از حدود ۲ هفته قبل از آغاز مناسک حج تمتع، عمره مفرده متوقف شد و پذیرش زائران حج تمتع سرعت گرفت. اما با پایان مناسک حج  و بازگشت حجاج به کشورهای خود، سعودی‌ها از برقراری عمره مفرده در روزهای آینده خبر دادند.

توفیق الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان می‌گوید: «پذیرش زائران عمره مفرده از اول محرم آغاز می‌شود.» سعودی‌ها صدور ویزای عمره را منوط به ثبت‌نام در سامانه نسک عنوان کرده‌اند و همه عمره‌گزاران باید از طریق این سامانه اقدام به اخذ ویزای حج کنند.

سامانه نسک از امروز برای صدور اخذ ویزای عمره باز شده و از اول ماه محرم روند پذیرش عمره گزاران داخلی و خارجی آغاز می‌شود و زائران عمره در کنار حجاج سال جاری به خانه خدا مشرف می‌شوند.

مذاکرات مسؤولان کشورمان با سعودی‌ها برای برقراری عمره مفرده ادامه دارد. البته هنوز زمان قطعی برای تشرف زائران ایرانی به عمره اعلام نشده است. با این وجود، به نظر می‌رسد تا پایان تابستان امسال عمره مفرده برای ایرانیان از سر گرفته شود.

به گزارش فارس، امسال بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف شدند که روند بازگشت حجاج از روزهای گذشته آغاز شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین