عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
پاپ فرانسیس:
رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به هتک حرمت علیه قرآن کریم ضمن اعلام انزجار از این اقدام، تاکید کرد، دادن اجازه این کار مردود و محکوم است.

عقیق: «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید. این اقدام واکنش شدید کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران را به دنبال داشت.

طبق مصاحبه‌ای که روزنامه «الاتحاد»، امروز (دوشنبه)، آن را منتشر کرده، رهبر کاتولیک‌های جهان در این باره گفت: «از این کارها احساس خشم و انزجار می‌کنم.»

پاپ فرانسیس اضافه کرد: «هر کتابی که اتباعش آن را مقدس می‌دانند باید با احترام به مؤمنان آن کتاب مورد احترام قرار گیرد. هرگز نباید از آزادی بیان به عنوان بهانه‌ای برای تحقیر دیگران استفاده کرد و دادن اجازه به این کار، مردود و محکوم است.»

هتک حرمت قرآن کریم پس از صدور اجازه انجام این کار از طرف پلیس سوئد انجام شد. این اقدام با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

هزاران نفر از مردم کشورهای اسلامی در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم تجمع اعتراضی و تظاهرات گسترده برپا کردند. صدها نفر از مردم ایران با تجمع مقابل سفارت سوئد، اهانت به کتاب مسلمانان را محکوم کردند.

سازمان همکاری اسلامی نیز  روز گذشته در نشستی فوق‌العاده ضمن محکومیت این اقدام،‌ خواستار اتخاذ تدابیر جمعی برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به پیامر عظیم‌الشأن اسلام شد.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین