عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: یکی از فلسفه های راهپیمائی غدیر و شکوه برگزاری این رویداد تبلیغ غدیر است، اگر امام علی (ع) و واقعه بی نظیر غدیر به درستی تبلیغ نشود، همه دین تبلیغ نشده است.

عقیق: حجت الاسلام کاظم صدیقی در گفتگویی اظهار داشت: در واقع منظور خداوند بیمه کردن راه تکامل بشر از خطر شرک و تحریف و حاکمیت طاغوت‌ها است و بر این اساس روز غدیر مهم‌ترین روز تاریخ بشر است. پیامبر (ص) برای این کار ۱۲۰ هزار حاجی را در بیابان متوقف و در حضور آنها این امر را ابلاغ کرد و آنها هم همه این انتصاب را تبریک گفتند. 

وی حضرت علی (ع) را مکتب، فرهنگ، جریان زندگی، مدل حکمرانی، قبله و کلاس همیشگی برای موحدان عالم و الگوی حکومت عدالت و معرفت توصیف کرد و گفت: امیرالمومنین در آیه مباهله نفس نفیس پیامبر است و خداوند به جز نبوت هرچه به پیامبر آخرالزمان داده به امام علی (ع) هم داده است چراکه ایشان جانشین پیامبر است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر نشانه‌ای از جامعیت اسلام و نقشه راه جامعه اسلامی است و آینده نگری را برای جامعه اسلامی در دستور کار قرار داده است بنابراین اهمیت غدیر از جهت ولایت است. شعار محوری دهه امامت و ولایت این است که به منظور پاسخ به ندای پیامبر خدا که به ندای خدا لبیک گفت و امامت امام علی (ع) را تبلیغ کرد و از همه خواست تا رهبری امیرالمومنین را تبلیغ کنند و این همان واحد بودن سیاست و دیانت است، ما هم ولایت حضرت علی را تبلیغ کنیم.

امام جمعه موقت تهران به برخی اعمال خداپسندانه غدیر که باعث استحکام وحدت نیز می شود اشاره کرد و گفت: اطعام، هدیه دادن، تجمع های شاد از جمله این اعمال زیباست، در روایات هم آمده است روز غدیر اجتماعات عظیم تشکیل دهید و جمعتان جمع باشد، این روز، روز کمک و احسان و خوبی است و از خدمت و گره‌گشایی دریغ نکنید و خوبی کنید. 

حجت الاسلام صدیقی گفت: خانواده ولایی و علوی روز غدیر را روز خوبی می‌دانند لذا هر خوبی کنی، کمک کنی، قرض دهی، اطعام دهی، لباس نو بپوشی و به دیگران بپوشانی و... در عین حال جمعتان جمع و حماسی باشد، خداوند این خوبی‌ها را قبول می‌کند. 

او تاکید کرد که باید در روز غدیر هم در چهره شما طراوت و شادابی دیده شود و هم سرور داشته باشید، شما سر سفره علی (ع) و زیر پرچم عدالت، امانت، صداقت، عطوفت، مهربانی، حکمت و دانایی قرار گرفته‌اید.
حجت الاسلام صدیقی گفت: در تاریخ مردم حسرت این روز را می‌کشیدند اما امروز کار فراهم است و هماهنگی به عمل آمده و همه یکصدا و همراه در یک حماسه عظیم شرکت می‌کنیم که ان شاالله باید غدیر را مانند اربعین باشکوه برگزار کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری تهران نه تنها جنبه تصویری و تبلیغی دین و ارزش های دینی دارد بلکه باعث وحدت و پیوند ملت می شود که نمایش باشکوه این وحدت پیام های سیاسی مهمی هم برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند داشته باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین