عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
استاد انصاریان در حرم رضوی:
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: رعایت اخلاق در خانواده هم از اهمیت بسیاری برخوردار است و فقدان اخلاق، محیط خانواده را به تلخی می کشاند. بدرفتاری در خانه ضد اخلاق پیامبر(ص) است.

عقیق: استاد شیخ حسین انصاریان، در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان اینکه فقدان اخلاق انسان را به قهقرا می کشاند، بیان کرد: اسلام مرکب از اجزایی است و یک جز آن عبارت از اعتقاد به خدا، قیامت انبیا و فرشتگان می باشد.

شاخصه های دین مداری

وی تصریح کرد: اگر سه ویژگی تواضع، مهربانی و مدارا با مردم در وجود انسان جمع شود، این انسان می تواند ادعای دین داری کند و به چنین فردی انسان دینمدار گفته می شود.

کارشناس مذهبی بیان کرد: انسان تنها با اعتقاد به خدا و عالم غیب نمی تواند ادعای دینداری کند، باید از رذایل اخلاقی نیز دوری کند.

تکبر، علت رانده شدن شیطان از بهشت

وی افزود: وقتی که شیطان از درگاه خدا رانده شد به خدا گفت که به عزتت قسم که من فرزندان آدم را گمراه می کنم و این گفته نشان می دهد که شیطان خدا را باور داشته که به عزت و بزرگی او قسم خورده است.

استاد انصاریان بیان کرد: علت رانده شدن شیطان از درگاه خدا بی اخلاقی بود، چرا که وقتی خداوند به فرشتگان دستور داد بر انسان بر آدم سجده کنند، همه سجده کردند ولی شیطان تکبر ورزید و سجده نکرد.

وی بیان کرد: شیطان به خدا و عالم غیب ایمان داشت، ولی اخلاق نداشت و دچار خودبرتر بینی شد.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اخلاق یکی از ارکان مهم دین است، اگر فرد مومن ایمان کامل داشته باشد و همه اعمال عبادی را هم انجام دهد ولی اخلاق نداشته باشد این ایمان از او پذیرفته نیست.

وی اذعان کرد: رعایت اخلاق در خانواده هم از اهمیت بسیاری برخوردار است و فقدان اخلاق، محیط خانواده را به تلخی می کشاند. بدرفتاری در خانه ضد اخلاق پیامبر(ص) است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین