عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
حجت الاسلام مهدوی ارفع:
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در پی اهانت یک شهروند سوئدی به قرآن در یادداشتی نوشت: جمعیت مسلمانان در اروپا با شتاب معنی‌داری رو به افزایش است، پس جای تعجب نیست که افراطیون غرب، نفرت خود را با توهین به نمادهای اسلام بروز می‌دهند.

عقیق: حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع کارشناس دینی و مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی کشور در پی اهانت یک شهروند سوئد به قرآن کریم و حمایت دولت سوئد از افراد تندرو و اهانت‌کنندگان به قرآن کریم، یادداشتی منتشر کرد. او در این متن نوشت:

 مه فشاند نور و سگ، عوعو کند

افزایش دشمنی با قرآن و اسلام، محصول ترس از گسترش اسلام‌گرایی در اروپاست. با توجه به تصاویر مستند پایگاه‌های داده‌پردازی اروپا و آمریکا از جمله مرکز تحقیقات پیو ( Pew Research Center) در واشنگتن و وب سایت Easy Find جمعیت مسلمانان در اروپا با شتاب معناداری رو به افزایش است. تازه همواره رشد اسلام‌گرایی در اروپا نسبت به آمریکا و روسیه کمتر بوده و هست.

جمعیت مسلمانان در اروپا در سال ۱۹۹۰ میلادی ۲۹/۶ میلیون نفر یعنی ۴٪ جمعیت اروپا و در سال ۲۰۱۰ میلادی ۴۴/۱ میلیون نفر و ۲۰۲۰ میلادی ۵۰/۵ میلیون نفر یعنی بیش از ۸٪ جمعیت اروپا بوده است.

همچنین طبق پیش بینی مرکز تحقیقات پیو، این آمار در سال ۲۰۵۰ به ۱۱/۲٪ بدون احتساب مهاجران و ۲۰/۶٪ با احتساب مهاجران خواهد رسید.

مجله فرانسوی فیگارو در مقاله‌ای با عنوان «رشد خرید قرآن فرانسوی زبان» می‌نویسد: «فروش قرآن ترجمه شده به فرانسه به شکل قابل توجهی در سایت آمازون بالا رفته است.»

اکنون با توجه به این واقعیت غیرقابل انکار و غیرقابل کنترل، جای تعجب نیست که دولت و احزاب افراطی غربی که غالباً راست‌گرایان افراطی حامی رژیم صهیونیستی هستند، نفرت خود را با توهین به پیامبر(ص) و قرآن و نمادهای اسلامی بروز می‌دهند و البته همین امر مجدداً عامل تحریک بیشتر مردم به شناخت اسلام و قرآن خواهد شد.

به گزارش فارس، عصر روز چهارشنبه ۷ تیرماه  یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین