عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کارشناس مسائل استراتژیک مطرح کرد:
کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر لزوم بسترسازی برای مدیریت جوانان در مراسمات فرهنگی و اجتماعی، گفت: اولین تاثیر راهپیمایی روز غدیر در جامعه ارتقای وفاق ملی و دینی است که مردم بدون توجه به قومیتها، پوشش و ظواهر یکدیگر در کنار هم حرکت می کنند.

عقیق:محمدحسن دهقانی در گفتگو با سراج پیرامون برگزاری پیاده روی غدیر اظهار داشت: واقعه غدیر بر مبنای دو مقوله ولایت تکوینی و ولایت تشریعی استوار بوده و در واقع قوام بخش و اصالت بخش حکومت اسلامی است. 

وی افزود: از دیرباز از جمله عوامل تنش زا اختلافات مذهبی بوده که در حکومت و دولت اسلامی اسباب چندگانگی و تزلزل می شده، اکنون از این موضوع می توان نتیجه گرفت که یکی از راهبردهای اصلی دشمن ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در جمهوری اسلامی بوده و دشمن همواره سعی داشته ثبات سیاسی کشور ما را بر هم بزند و با فرهنگسازی غلط خود مردم را از دین دور کند. 

وی افزود: راهپیمایی روز غدیر و مراسماتی از این دست تاثیرات اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی دارد و اولین تاثیر آن ارتقای وفاق ملی و دینی و سرمایه اجتماعی در جامعه در پرتوی همدلی است که حرکت افراد با هم بدون توجه به قومیتها، ظواهر، نوع پوشش و وضعیت اجتماعی به این مقوله کمک می کند.

کارشناس مسائل استراتژیک بیان داشت: فعال شدن ظرفیتهای مردمی خودجوش در رویدادهای ملی و مذهبی و نمایش اثربخشی فعالیتهای فرهنگی در حوزه اجتماعی در طول سال از دیگر اثرات بسیار مهم این حرکت است که نمایانگر تلاش بی وقفه در حوزه دین و فرهنگ است. 

دهقانی عنوان داشت: ارتقای روحیه امیدبخشی و ادامه دهندگی از دیگر تاثیرات راهپیمای غدیر است که می تواند برای جوانان تداعی گر امید و ادامه دار بودن نظام و حکومت اسلامی باشد زیرا غدیر خود حرکتی در راستای ادامه حکومت اسلامی و دین اسلام بود. 

وی با اشاره به لزوم مدیریت مراسمات فرهنگی اجتماعی چون راهپیمایی غدیر، تصریح کرد: جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این راهپیمایی باید از نسل جوان به ویژه نسل چهارم و پنجم انقلاب استفاده شود و زمینه ای فراهم شود تا مدیریت امور به جوانان واگذر شود. 

دهقانی با تاکید بر اهمیت دخیل بودن مردم در مشارکتهای اجتماعی، تشریح کرد: غدیر به مثابه رهگذری به آینده نظام اسلامی خواهد بود و استفاده از ظرفیتهای مردمی خودجوش و دوری اینگونه مراسمات از اقدامات دولتی و حکومتی اثرگذاری فراوان فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی برای جامعه و در سطح بین المللی دارد و هرقدر مانند مراسمات محرم و اربعین مردمی تر و با جوش و خروش مردم برگزار شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین