عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
حجت الاسلام صدیقی:
دبیرکل بنیاد غدیر گفت: مردم باید روز غدیر را مانند دیگر ایام‌الله‌ گرامی بدارند و امیدوارم امسال روز غدیر را مانند اربعین باشکوه برگزار کنیم.

عقیق:  نشست خبری برنامه‌های دهه امامت و ولایت با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد.

واقعه غدیر در تاریخ بشر بی‌سابقه است

در این برنامه صدیقی طی سخنانی مسأله غدیر را بی‌سابقه در تاریخ دانست و گفت: واقعه غدیر در حوادثی که در تاریخ خلقت رخ داده قابل قیاس با هیچ واقعه‌ای نیست و هیچ پیامبری برای تعیین جانشین خود چنین اقدامی نکرده است. نمایشی که پیامبر در انتصاب امام علی و اهل بیت(ع) انجام داد در تاریخ بی‌سابقه است و بعد از آن هم رخ نداده است.

غدیر قانونی بود که بگوید حاکم و زمامدار باید در طراز امام علی(ع) باشد

وی ادامه داد: پیامبر(ص) به امر خدا برای نگرانی‌هایی که در پرچم‌داری اسلام وجود داشت امام علی(ع) را معرفی کرد و این اتفاق نه تنها انتصاب امام بلکه قانون و قائده‌ای برای مسلمانان بود و برای همیشه روزگار بیداری مسلمانان را درپی داشت که حاکم و زمامدار باید در طراز امام علی(ع) باشد.

صدیقی با بیان اینکه مسأله غدیر در قرآن آن قدر مهم است که وزن توحید را دارد، گفت: خدا در چند مورد با پیامبر(ص) با زبان جدی و هشدار صحبت کرده است. خدا درباره شرک به پیامبر (ص) هشدار داده که اگر مشرک شوی همه اعمالت نابود است.

تحریف در اسلام خطرناک‌ترین آسیب است

دبیرکل بنیاد غدیر افزود: دومین هشدار خدا تحریف است و می‌فرماید: اگر چیزی را ناروا به ما نسبت دهی و یا کم کنی ما مچ دستت را می‌گیریم و حیاتت را قطع می‌کنیم. تحریف در اسلام خطرناک ترین است و باید همه هوشیار باشند تا دین و انقلابشان تحریف نشود و اصالتشان حفظ شود.

صدیقی درباره سومین هشدار خدا به پیامبر (ص) گفت: خدا در این باره خیلی قاطع است و بسیار جدی پیامبر را با عنوان رسول مخاطب قرار می‌دهد و می‌فرماید: ابلاغ کن آنچه از پروردگار بر تو نازل شد که اگر این کار را به درستی انجام ندهی رسالت خدا را درست انجام نداده‌ای.

اگر امام علی (ع) خوب تبلیغ نشود همه دین تبلیغ نشده است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر امام علی (ع) که مظهر همه خوبی‌ها است به درستی تبلیغ نشود، همه دین تبلیغ نشده است. در واقع منظور خداوند بیمه کردن راه تکامل بشر از خطر شرک و تحریف و حاکمیت طاغوت‌ها است و بر این اساس روز غدیر مهم‌ترین روز تاریخ بشر است. پیامبر (ص) برای این کار ۱۲۰ هزار حاجی را در بیابان متوقف کرد و در حضور آنها این امر را ابلاغ کرد و آنها هم همه این انتصاب را تبریک گفتند.

امام رضا (ع) در روز غدیر غذا و هدیه برای برخی مردم می‌فرستاد

صدیقی با بیان اینکه امام رضا (ع) روز غدیر می‌نشستند و برای خواص خودشان غذا و کفش و هدایایی می‌فرستادند، گفت: امام علی (ع) هم برای روز غدیر خطبه خوانده آمد که بندهایی از آن را قرائت می‌کنم: روز غدیر اجتماعات عظیم تشکیل دهید و جمعتان جمع باشد و این روز، روز کمک و احسان و خوبی است و در این روز از خدمت و گره‌گشایی دریغ نکنید و خوبی کنید. خانواده ولایی و علوی روز غدیر را روز خوبی می‌دانند لذا هر خوبی کنی، کمک کنی، قرض دهی، اطعام دهی، لباس نو بپوشی و به دیگران بپوشانی و... در عین حال جمعتان جمع و حماسی باشد، خداوند این خوبی‌ها را قبول می‌کند.

در روز غدیر شاد باشید چون زیر پرچم عدالت قرار گرفته‌اید‌

دبیرکل بنیاد غدیر با اشاره به اینکه در روز غدیر به همدیگر هدیه بدهید و خدای متعال از فضلش شما را بی نیاز می‌کند، گفت: باید در روز غدیر هم در چهره شما طراوت و شادابی دیده شود و هم سرور داشته باشید، شما سر سفره علی (ع) و زیر پرچم عدالت، امانت، صداقت، عطوفت، مهربانی، حکمت و دانایی قرار گرفته‌اید‌.

صدیقی درباره فعالیت‌های بنیاد غدیر گفت: این بنیاد سه دهه است که با همکاری نهادها و ارگان‌ها و گروه های مردمی راه افتاده و فعالیت می‌کند. از بنیاد سال گذشته فعالیت‌های خوبی دیدیم‌ و امسال هم انتظار می‌رود مردم ما در استان‌های مختلف این راهپیمایی را با شکوه برگزار کنند و در آن حضور یابند، درخواست من این است که این راهپیمایی را در همه شهرها و روستاها مثل روزهای عاشورا، ۲۲ بهمن، روز قدس و... جدی بگیرید. حماسه غدیر حماسه انقلاب اسلامی، خوبی‌ها و حماسه مردم و یک پیروزی بی‌بدیل است.

باید غدیر را مانند اربعین باشکوه برگزار کنیم

وی در پایان گفت: در تاریخ مردم حسرت این روز را می‌کشیدند اما امروز کار فراهم است و هماهنگی به عمل آمده و همه یکصدا و همراه در یک حماسه عظیم شرکت می‌کنیم که ان شاالله باید غدیر را مانند اربعین باشکوه برگزار کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین