عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
حجت الاسلام ذاکر عنوان کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به مشارکت مساجد در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»، خاطرنشان کرد: به مساجد پیشنهاد شده است که در این مسیر اقدام به برپایی موکب کنند که مورد استقبال قرار گرفته است.

عقیق: حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از تدارک ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت در مساجد استان تهران خبر داد و اظهار کرد: تجلیل از سادات مساجد، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی غدیر در مساجد، اطعام مؤمنین و نیازمندان محلّه و منطقه، ترویج فرهنگ عقد اخوّت، راه‌اندازی کاروان نشاط علوی از برنامه‌های پیشنهادی به مساجد تهران برای دهه ولایت و امامت است.

برگزاری ۲۰۰ جلسه تبیینی درباره غدیر در مساجد
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اعزام مبلغ به مساجد به مناسبت عیدغدیر خم، بیان کرد: از عید غدیرخم تا روز مباهله ۲۰۰ جلسه تبیینی در مساجد در مورد تبیین آیات مرتبط با امیرالمومنین(ع) و مباهله توسط کارشناسان مباحث امامت برگزار می‌شود.
 
وی همچنین گفت: نرم‌افزارهایی در اختیار ائمه جماعات قرار می‌گیرد، تا به جای سخنرانی سنتی از طریق این نرم‌افزارها درباره غدیرخم روایتگری کنند. همچنین تشکیل حلقه‌های بصیرتی و معرفتی با موضوع ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیرخم، آذین‌بندی مساجد و معابر پرتردّد محلّه، کوچه‌ها و مکان‌های محوری همجوار مساجد از برنامه‌های پیشنهادی به مساجد و مسجدی‌ها به مناسبت دهه ولایت و امامت است.

مساجد تهران در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» موکب برپا می‌کنند
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به مشارکت مساجد در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»، خاطرنشان کرد: به مساجد پیشنهاد شده است که در صورت تمایل، در این مسیر اقدام به برپایی موکب و ایستگاه صلواتی کنند که مورد استقبال قرار گرفته است و چندین مسجد موکب برپا خواهند کرد. ضمن اینکه اجرای مراسم نورافشانی شب عید قربان و عید غدیر، برپایی ایستگاه های «ضیافتِ غدیر» و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی برای مردم محلّه و ایراد سخنرانی با موضوع عید غدیر مورد توجه قرار می‌گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین