عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
دهه اول محرم ۱۴۰۲:
حاج محمود کریمی مداح سرشناس کشورمان دهه اول محرم امسال مجلس عزاداری هیئت رایةالعباس (ع) را در پادگان ۰۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا خواهد کرد.

عقیق:حاج محمود کریمی مداحان سرشناس کشورمان که مجالس هیأت خود یعنی رایة العباس را در فضای امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر برپا می‌کند، دهه اول محرم امسال به دلیل کمبود مکان و فضا برای حضور عزاداران حسینی، بنا ندارد در چیذر مجلس عزا برپا کند.

هیأت محرم حاج محمود کریمی در پادگان ۰۶ ارتش برپا می‌شود

براین اساس بناست مجلس عزاداری هیأت رایةالعباس(ع) دهه اول محرم امسال در پادگان ۰۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در چهارراه پاسداران تهران برپا شود. هرسال مجلس عزاداری محرم این هیأت قبل از اذان مغرب در امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر برپا می‌شد که امسال بناست مجلس عزاداری این هیأت باتوجه به گرمای هوا و بستر مناسب پادگان، بعد از اذان مغرب برپا شود.

هیئت محمود کریمی در پادگان ۰۶ ارتش برپا می‌شود

هیئت محمود کریمی در پادگان ۰۶ ارتش برپا می‌شود

نمایی از عزاداری عشیره عاشورا در پادگان ۰۶ ارتش

تجربه برگزاری عشیره عاشورا

سال ۱۴۰۰ هم که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا بود، هیأت‌های رایةالعباس(س) با نوای محمود کریمی و هیأت عبدالله بن الحسن(ع) با نوای حنیف طاهری با تلفیق جلسات عزاداری محرم خود، مجلس عشیره عاشورا را در پادگان ۰۶ ارتش برپا کردند. فضای سال ۱۴۰۰ این جلسه بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بود که هرشب ده‌ها هزار نفر با سهولت در آن به عزاداری می‌پرداختند. در مسیر عزاداران هم غرفه‌های مختلف فرهنگی برپا شده بود. در سال ۱۴۰۱ محمود کریمی مراسم عزاداری محرم خود را در امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر برپا کرده بود.

هیئت محمود کریمی در پادگان ۰۶ ارتش برپا می‌شود

سبکی که به هیأت‌های دیگر تکثیر شد

چندین ماه است که خادمان هیأت رایةالعباس(ع) در پادگان ۰۶ ارتش درحال آماده‌سازی محیطی برای برگزاری این مراسم عزاداری هستند. در سال ۱۴۰۰ منبر سخنرانی و جایگاه مرثیه‌خوانی مراسم با الهام از سبک چهارپایه‌خوانی در وسط جمعیت عزاداران تعبیه شده بود که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و حتی همان ایام و تا امروز هیأت‌های بسیاری، این سبک را در مجالس خود پیاده کردند.

در آن سال حامد عسکری شاعر و نویسنده کشورمان، از حاشیه این مراسم و همچنین براساس روزهای دهه اول محرم، نماهنگ روایت طف را تولید می‌کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین