عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
ثبت‌نام سفر عتبات در عرفه از امروز آغاز شد. هزینه این سفر‌ها نسبت به گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

عقیق: ثبت‌نام سفر عتبات به صورت زمینی در روزهای گذشته آغاز شد و سازمان حج و زیارت ظرفیت‌هایی برای اعزام کاروان‌ها به صورت زمینی ایجاد کرد.

از امروز نیز متقاضیان سفر هوایی عتبات می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز، برای سفر هوایی به عراق در ایام عرفه اقدام کنند. هزینه این سفرها، به دلیل گرانی نرخ بلیت پرواز در ایام مناسبتی، نسبت به دور قبل بیش‌تر شده است.

هزینه سفر هوایی عتبات همراه با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت در ایام عرفه از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. در دوره خردادماه، هزینه سفر هوایی عتبات از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تا حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

در دور جدید سفرهای عتبات، درجه‌بندی کاروان‌ها افزایش یافته است و این تفاوت هزینه‌ها، مربوط به نوع پرواز و هتل زائران است. سایر خدمات ارائه شده به زائران همچون تغذیه و حمل و نقل بین شهری یکسان است و تفاوتی ندارد.

سفر عتبات در این دورها تا ۲۴ تیرماه پیش‌بینی شده است و ثبت‌نام از متقاضیان نیز در این زمان انجام می‌شود. هزینه سفر زمینی عتبات در تیرماه از پنج میلیون و ۴۰۰ تا هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

بر اساس حمایت دولت از سفرهای زیارتی عتبات، ارز با قیمت ثابت به دفاتر زیارتی تخصیص پیدا می‌کند که در این دوره هم هزینه این سفرها با ارز حمایتی دولت محاسبه شده است. با این وجود، به دلیل گران شدن نرخ پروازها در ایام عرفه، هزینه سفرهای هوایی هم نسبت به دوره قبل ۱۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش فارس، زیارت امام حسین علیه‌السلام در عرفه سفارش شده است. بر همین اساس، هر ساله بسیاری از ایرانیان در این روز به کربلا مشرف می‌شوند. امسال نیز ظرفیت‌های بیشتری نسبت به گذشته برای سفر عتبات در ایام عرفه از سوی سازمان حج و زیارت در نظر گرفته شده است تا مشتاقان سفر کربلا بتوانند با کاروان‌های رسمی عازم عراق شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین