عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
از سوی حجت الاسلام موسوی مطلق صورت شد:
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق استاد اخلاق که این روزها برای انجام فریضه حج تمتع راهی عربستان شده است، در فضای مجازی با راه‌اندازی پویشی، حجاجی را که در این ایام در شهر مکه حضور دارند، به زیارت مزار حضرت خدیجه کبری(س) دعوت کرد.

عقیق:حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق سخنران مذهبی و استاد اخلاق که این روزها برای انجام فریضه حج تمتع راهی عربستان شده است، در فضای مجازی با راه‌اندازی پویشی از حجاج ایرانی و حتی سایر کشورها که در این ایام در شهر مکه حضور دارند، خواست تا زیارت مزار حضرت خدیجه(س) را فراموش نکنند.

با آغاز ماه ذی‌الحجه و نزدیک شدن به ایام حج تمتع، هر لحظه بر تعداد زائران کشورهای مختلف در سرزمین وحی افزوده می‌شود. براساس اعلام سعودی‌ها، تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر حج تمتع سال جاری، وارد مکه مکرمه شده‌اند و روند پذیرش زائران سرعت گرفته است. به همنی خاطر این استاد اخلاق در فضای مجازی نوشت: «اگر حضرت خدیجه(س) حرم داشت، زوّار حتماً در دوران اقامت در مکه بسیار به زیارتش می‌رفتند، انگار درست است که عقل آدم‌ها به چشمشان است! در، دیوار، صحن و سرا ارزشش به فردی است که آنجا مدفون است. حجاج خوب است به قبرستان ابوطالب زیاد مشرف شوند. این مکان‌ها نباید فراموش شود.»

این استاد اخلاق در سال گذشته هم با راه‌اندازی و تولید برنامه‌های کوتاهی در رسانه ملی با عنوان «تربت ما» تلاش کرده بود تا محل دفن بزرگان دین و علما که کمتر شناخته شده هستند، معرفی کند.

به گزارش فارس، حضرت خدیجه (س) ملقب به ام المؤمنین، اولین همسر پیامبر اسلام(ص) و اولین زنی بود که اسلام آورد و همه اموال خود را در راه اهداف الهی پیامبر اعظم (ص) و گسترش و تقویت اسلام بخشش کرد و با ثروت بسیارش در راه تثبیت و پیشرفت اسلام بسیار مؤثر بود.حضرت خدیجه (س) پس از ۲۵ سال زندگی مشترک با حضرت محمد (ص) در سال دهم بعثت در دهم ماه رمضان از دنیا رفت. مرقد او در «حجون مکه» در قبرستان ابوطالب کنار قبر عبدالمطلب، ابوطالب و عبدمناف است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین