عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
۲ زائر ایرانی حج تمتع به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمی، به کشور بازگشتند. گرمای هوا در عربستان باعث بروز مشکلاتی برای زائران کشور‌های مختلف به ویژه افراد مسن شده است.

عقیق: احتمال بروز مشکلات در حج تمتع امسال با توجه به گرمای شدید در مکه مکرمه برای افراد مسن یا دارای بیماری خاص بیشتر است.

با وجود انجام معاینات مختلف قبل از سفر حج تمتع و احراز صلاحیت جسمی زائران خانه خدا، چندین زائر تاکنون دچار بروز مشکلات قبلی و ریوی شده‌اند. حتی در روزهای گذشته هشت زائر ایرانی در عربستان فوت شدند که پیکر یکی از آن‌ها در مکه مکرمه دفن شده است.

همچنین ۲ زائر دیگر از کشورمان به دلیل نامساعد بودن وضعیت سلامت، قبل از انجام مناسک حج تمتع به کشور بازگشتند. سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت می‌گوید: ۲ خانم که با تشخیص پزشکان شرایط جسمی مناسبی نداشتند، از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازگشتند.

امسال گرم‌ترین حج تمتع در ۲۵ سال گذشته است و سعودی‌ها هم به منظور کاهش دمای هوا در کنار افزایش وسایل سرمایشی، از زائران می‌خواند در ساعات اوج گرما به استراحت پرداخته و خود را برای انجام مناسک حج تمتع آماده کنند.

در حج تمتع سه سال گذشته، سعودی‌ها زائران بالای ۶۵ سال را به دلیل شیوع کرونا پذیرش نکردند. بر همین اساس، امسال زائران بالای ۶۵ سال از کشورهای مختلف هم حضور دارند و میانگین سنی زائران نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین