عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
عبور اتباع پاکستانی به عراق از طریق مرز زمینی مهران فراهم شد. پیش از این، زائران پاکستانی فقط از مرز شلمچه امکان ورود به عراق را داشتند.

عقیق: زائران پاکستانی می‌توانند از طریق مرزهای زمینی ایران، وارد عراق شوند. در سال‌های گذشته اتباع پاکستانی فقط از مرز شلمچه امکان ورود به عراق را داشتند، اما با مذاکرات صورت گرفته با عراقی‌ها، اتباع پاکستانی نه تنها از مرز شلمچه، بلکه از مرز مهران هم می‌توانند عازم عراق شوند.

سرکنسولگری پاکستان چندی پیش در نجف بازگشایی شده بود که «عبد اللطیف رشید»، رئیس جمهور عراق در دیدار با «بلاول بوتو زرداری»، وزیر امور خارجه پاکستان گفت که سفر زائران پاکستانی به عتبات عالیات تسهیل می‌شود.

بر همین اساس، در آستانه عرفه، تعداد مرزهای زمینی برای تردد اتباع پاکستانی به عراق افزوده شده است و زائران پاکستانی پس از اخذ ویزای عراق، می‌توانند از مرز مهران و شلمچه وارد این کشور شوند. مرز مهران از این پس، برای تشرف زائران پاکستانی به عراق باز شده است و دیگر محدودیتی درباره پذیرش پاکستانی‌ها در صورت داشتن ویزا از این مرز وجود ندارد.

زائران و مسافران ایرانی برای سفر به عراق نیازی به اخذ ویزا ندارند و بدون ویزا می‌توانند به صورت زمینی و هوایی به زیارت کربلا مشرف شوند.

به گزارش فارس، در سال‌های گذشته اتباع پاکستانی برای تشرف به عتبات از مرز زمینی ایران با مشکلاتی مواجه بودند. حتی در برخی ایام، برای تردد از مرز شلمچه هم باید ساعت‌ها پشت مرز معطل می‌شدند. اکنون تردد زائران پاکستانی به عراق در صورت داشتن ویزا از ۲ مرز مهران و شلمچه فراهم است. مرز مهران به صورت شبانه‌روی فعال است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین