عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
حجت الاسلام علوی تهرانی:
علوی تهرانی با بیان اینکه امام زمان(عج) از ما تشرف می‌خواهد یا تشبه، گفت: تکلیف را خودمان باید مشخص کنیم. اگر نمی‌توانیم تکلیف را خودمان مشخص کنیم، نشان می‌دهد که در حال راه رفتن یا حتی دویدن با سرعت بالا، اما روی تردمیل هستیم.

عقیق: حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی استاد اخلاق در سخنرانی با بیان اینکه محبت با لباس مشکی پوشیدن، گریه بر عزای اهل بیت (ع) و خرج کردن برای آنها تفاوت دارد اظهار کرد: امام باقر(ع) به جناب ابوخالد کابلی فرمود: «ای ابا خالد بخدا سوگند بنده‌ای ما را دوست ندارد و از ما پیروی نکند تا اینکه خدا قلبش را پاکیزه کرده باشد و خدا قلب بنده‌ای را پاکیزه نکند تا اینکه تسلیم ما باشد» بنابراین محبت به معنای تسلیم بودن است نه دوست داشتن زیرا آن بازیگری است. امروز می‌دانیم که امام زمان از ما چه می‌خواهد؟ اگر نمی‌دانی تو تسلیم امام زمان نیستی؟

امروز امام زمان(عج) از ما چه می‌خواهد؟

این سخنران مذهبی با بیان اینکه ما امروز وظیفه داریم تکلیف خود را نسبت به امام زمان (عج) بشناسیم و بدانیم ایشان از ما چه مطالبه‌ای دارند و این به معنای تسلیم بودن است، اما این تسلیم بودن چه حدی دارد؟ گفت: داوود رقی نزد امام صادق (ع) آمد، ایشان از او پرسید تا کجا با ما هستی؟ او گفت: اگر این اناری را که جلوی شما است بفرمایید نصفش حلال است و نصف دیگر حرام. هیچ سؤالی نمی‌پرسم و می‌پذیرم. نمی‌گویم یعنی چه؟ این‌ها از یک آب خوردند و از یک درخت میوه داده‌اند بلکه می‌گویم امام صادق(ع) فرموده است که این نصفش حرام است. این نشانه تسلیم بودن است.

ماجرای حضور امام زمان(عج) در مغازه پیرمردی قفل فروش

وی با بیان اینکه افرادی امروز همه تلاششان این است که تشرف به ساحت امام زمان (عج) پیدا کنند اما مگر وظیفه ما تشرف است، افزود: فردی به واسطه علوم غریبه به دنبال امام زمان (عج) می‌گشت و بر این اساس فهمید ایشان در فلان روز و ساعت در بازار کوفه حضور دارند. خود را به آنجا رساند اما حجاب وجود داشت و نتوانست نزدیک شود. تنها فردی به او گفت نظاره کن. امام زمان (عج) در برابر مغازه پیرمردی قفل فروش حضور داشت. پیرزنی آمد قفل خرابش را به او بفروشد قفل فروش به او گفت قفلت را ۸ فلس یعنی کمتر از یک درهم می‌خرم اما اگر دو درهم به من بدهی تا برای آن کلید بسازم، آن‌را ۲۰ درهم خواهم خرید. امام زمان (عج) فرمودند مثل این پیرمرد باشید تا من به سراغ شما بیایم. امروز بازار و ادارات کشورمان این چنین هستند؟ ما برای زیارت اربعین دست و پا می‌شکنیم، درحالی که حق مردم الی‌ماشاءالله بر گردن ماست. چرا بلد نیستیم مانند آن پیرمرد باشیم؟

خیلی از ما در حال دویدن با سرعت بالا هستیم اما روی تردمیل

علوی تهرانی با بیان اینکه  امام زمان(عج) از ما تشرف می‌خواهد یا تشبه؟ این همه آدم در حال مشرف شدن هستند، گفت: تکلیف را خودمان باید مشخص کنیم. اگر نمی‌توانیم تکلیف را خودمان مشخص کنیم، نشان می‌دهد که در حال راه رفتن یا حتی دویدن با سرعت بالا اما روی تردمیل هستیم.

این سخنران مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: یعنی عرق می‌کنیم اما از جایمان حرکت نمی‌کنیم. این همان حالی است که ما داریم. سال‌هاست به جلسات می‌رویم اما هرگز دست ما به دامن امام زمان(عج) نرسیده است. پس از تردمیل پایین بیاییم و تکلیف خود را پیدا کنیم؟

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 55

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین