عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
مرتضی عبادی خبر داد:
عبادی گفت: موکب‌دارانی که‌ مدت اعتبار پروانه موکب‌داری آنها پایان یافت می توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://www.mokeb.atabat.org نسبت به درخواست تمدید پروانه مواکب خود برای اربعین حسینی امسال اقدام نمایند.

عقیق: مرتضی عبادی- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مازندران در گفتگویی با اشاره به همت والای مازندرانی ها برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در قالب برپایی موکب در مسیر زائرین حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مازندران دارای ۳۵ موکب حسینی مردم نهاد است که بطور داوطلبانه در ایام اربعین حسینی با حضور در مرز و عراق به زوار اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: این مواکب که دارای ظرفیت‌های هزار تا سه هزار نفری اسکان و تغذیه روزانه هستند از سوی ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) پشتیبانی و در حد وسع خود بطور خالصانه به زائرین حسینی خدمات‌رسانی می کنند.

عبادی با اشاره به این‌که مدت و زمان صدور پروانه موکب‌داری متفاوت است، افزود: بطور طبیعی مدت اعتبار پروانه بعضی از مواکب به پایان رسیده لذا موکب‌دارانی که‌ مدت پروانه موکب‌داری آنها پایان یافت می توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://www.mokeb.atabat.org نسبت به درخواست تمدید پروانه مواکب خود برای اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ اقدام نمایند. ‌

وی خاطرنشان شد‌: به تقاضاهای دریافتی پس از بررسی آن ترتیب اثر داده خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مازندران در خصوص زمان و مکان استقرار مواکب گفت: عملیات ارسال تجهیزات و امکانات مواکب از ۲۵ محرم آغاز و تا ۵صفر از طریق مرز مهران در استان ایلام ادامه می‌یابد و در صورت لزوم دیگر مرزها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با ارشاره به این‌که مواکب مازندرانی در سال گذشته مورد توجه دیگر ملیت‌ها نیز قرار داشت، افزود: دو موکب استان مازندران برای ارائه خدمت در مرز مهران استقرار خواهند یافت و مابقی مواکب از نجف‌اشرف تا کربلای معلی مستقر می شوند و بدون استثناء از زائرین سیدالشهداء علیه‌السلام از هر نژاد و ملیتی استقبال خواهند کرد.

عبادی در خصوص سیاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات برای اربعین سال جاری، گفت: خدمات رسانی داوطلبانه و مردم پایه به زوار از اصول تغییر ناپذیر ستاد است و برپایی مواکب مشترک با برادران عراقی نیز از برنامه های مورد توجه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مازندران است.

وی با اشاره به هوای گرم عراق در ایام اربعین، بیان کرد: تابستان عراق بطور طبیعی از شدت گرمای بالایی برخوردار است که این امر حرکت اربعینی زائرین را قدری دشوارتر می کند از این‌رو ضرورت دارد افراد مسن و کسانی که از بیماری های زمینه‌ای رنج‌می برند غیر از زمان اربعین را برای زیارت انتخاب کنند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مازندران همچنین به موکب‌داران اکیدا توصیه کردند با توجه به شدت گرمای هوا، برای تهیه تجهیزات تهویه مطبوع ولوازم سرمایشی و چگونگی تامین آب و یخ برنامه‌ریزی نمایند. و زائرین محترم نیز از هم‌اکنون نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین