عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
صادقی عنوان کرد:
کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مسئولان هیئت‌ها همواره برای تمدید مجوز هیأت خود، کار را به روزهای نزدیک محرم موکول می‌کنند که امسال فراخوان دادیم تا حدود یک ماه قبل اقدام کنند.

عقیق: علیرضا صادقی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: ۱۰ هزار هیأت‌ ثبت شده در استان تهران داریم که هرساله این هیأت‌ها برای دریافت خدمات مختلف از شهرداری یا خدمات بیمه‌ای یا دریافت فضا برای برگزاری مراسم از نهادها، نیازمند ارائه مجوز خود هستند. همچنین دریافت بُن از نمایشگاه عطر سیب برای خرید ارزاق هم نیازمند ارائه مجوز است.

مسئولان هیأت‌ها تمدید مجوز را به روزهای منتهی به محرم موکول می‌کنند

وی افزود: فرآیند تمدید مجوز هیأت‌ها، همواره از سوی مسئولان به ایام منتهی به ماه محرم موکول می‌شود و در این ایام شاهد ازدحام بسیار درخواست‌های تمدید مجوز هستیم.

هیأت‌هایی که ۲ ماه به پایان مجوزشان مانده، برای تمدید مراجعه کنند​

صادقی با اشاره به اینکه امسال برای حل این مشکل از حدود یک ماه قبل فراخوان دادیم تا هیأت‌هایی که نیاز به تمدید دارند، از الآن اقدام کنند، گفت: از هیأت‌ها خواستیم که اگر حتی ۲ ماه هم از اعتبار مجوز آن‌ها باقیمانده است، مراجعه کرده تا مجوز خود را تمدید کنند.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در پاسخ به این سوال که برای تمدید مجوز هیأت‌ها چه مدارکی نیاز است، گفت: اگر مدیر هیأت مراجعه کند، تنها با همراه داشتن مجوز قبلی، مجوز جدید برای او صادر می‌شود اما اگر هر فردی به جز مدیر اعلام شده مراجعه کند باید معرفی‌نامه رسمی با مُهر هیأت همراه خود داشته باشد.

هیأت‌ها برای تمدید مجوز به کجا باید مراجعه کنند؟

وی ادامه داد: مدیران و نماینده‌های هیأت‌ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۴ می‌توانند به اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران واقع در بالاتر از میدان بهارستان، روبروی بیمارستان طرفه مراجعه کنند.

صادقی گفت: اگر هیأتی مجوزی برای بیش از ۶ سال قبل دارد و در ۶ سال اخیر مجوز هیأت تمدید نشده است، مسئول آن باید از ساعت ۱۴ تا ۱۵ به اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران مراجعه کند تا مجوز جدید برای هیأت صادر شود.

روند اخذ مجوز هیأت‌های جدیدالتأسیس

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در پاسخ به این سوال که هیأت‌های جدیدالتأسیس برای اخذ مجور چه باید کنند، گفت: هیأت‌هایی که بناست جدید احداث شوند باید در سامانه طوبی درخواست خود را ثبت کنند و فرم‌های مورد نیاز را هم تکمیل کنند. در این سامانه باید مسئول هیأت را معرفی کنند که حداکثر ۶۰ سال و حداقل مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشد. همچنین رابط فرهنگی باید مشخص شود که حداکثر سن او ۴۰ سال و حداقل دارای مدرک فوق دیپلم باشد. بقیه اعضای هیأت امنای هیأت، می‌توانند بالای ۱۸ سال و بدون شرط تحصیلات باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ممانعتی از تأسیس هیأت جدید در ایام منتهی به ماه محرم امسال نداریم، گفت: روند صدور مجوز این هیأت‌ها بعد از پایان دهه اول محرم انجام خواهد شد و درخواست داریم فردی برای اخذ مجوز هیأت تازه تأسیس مراجعه نکند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین