عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

شیخ علی سعیدیان:
حجت‌الاسلام علی سعیدیان گفت: الگودهی، خط‌دهی و جهت‌دهی به فعالیت مبلغان خارج از کشور در امر تبلیغ، هدف اصلی مهرواره هوای نو در پرداختن به بحث منبر در عرصه تبلیغ خارج از کشور است.

عقیق: حجت‌الاسلام علی سعیدیان، دبیر رشته منبر در عرصه بین‌الملل بخش ارکان هیأت مهرواره هوای نو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: دومین دوره مهرواره هوای بناست در چهار بخش برگزار شود. امسال چهار بخش شامل نهاد هیأت، ارکان هیأت، تولیدات هیأت و فراهیأت داریم. در بخش ارکان هیأت محور سخنرانان مدنظر است که امسال یکی از رشته‌های آن منبر در عرصه بین‌الملل است.

شاخص‌های رشته منبر در عرصه بین‌الملل

وی با اشاره به شاخص‌های در نظر گرفته شده برای این رشته گفت: توجه به قرآن، خانواده و همگرایی بین جوانان شیعه در این رشته مدنظر ماست. همچنین رفع و دفع اختلافاتی که گاهی در بحث شناخت مشترکات بین مسلمین پیش می‌آید، هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سعیدیان افزود: از مبلغین در خارج کشور تقاضای همکاری داریم تا در سایت ثبت‌نام و اطلاعات خود را ثبت کنند. با رقم خوردن این اتفاق، ظرفیت شناسی و نیازسنجی بهتری در قالب مهرواره هوای نو خواهیم داشت.

 

اولین گام برای بین‌المللی شدن مهرواره هوای نو

دبیر رشته منبر در عرصه بین‌الملل مهرواره هوای نو ادامه داد: در محور سخنرانان مهرواره، منبر با محوریت مخاطب نوجوان، منبر با محوریت موضوع خانواده، منبر در عرصه بین‌الملل و بانوان سخنران مدنظر است. رویکرد بین‌المللی ما مقدمه‌ای برای دوره‌های آینده مهرواره است تا بررسی و ارزیابی و تقدیر از هیأت‌های خارج از کشور را هم داشته باشد.

وی گفت: از مبلغان خارج از کشور خواستیم تا خروجی کار و فعالیت‌های خود را در قالب گزارش و فیلم به دبیرخانه ارسال کنند. محورهای مدنظر ما تلاش و توجه به حوزه خانواده، پاسخ به شبهات اعتقادی و فکری و ایجاد ارتباط میان شیعیان است. متأسفانه ضوابط مشخصی برای اعزام مبلغان به خاجر از کشور نداریم و عمده اعزام‌ها رابطه‌ای انجام می‌شود. این در حالی است که ظرفیت بسیاری برای تبلیغ دین در خارج از کشور وجود دارد.

جهت‌دهی مهرواره هوای نو به فعالیت مبلغان خارج از کشور 

سعیدیان با اشاره به اینکه مهرواره هوای نو در تلاش است با پرداختن به مبلغان خارج از کشور در آن‌ها ایجاد انگیزه کند، گفت: برای اعزام مبلغان نیازسنجی نداریم. مهمترین نیاز عرصه‌های تبلیغی در خارج از کشور موضوع خانواده، پاسخ به شبهات و تحکیم ارتباط شیعیان است که در هوای نو این موضوعات را محور قرار دادیم.

دبیر رشته منبر در عرصه بین‌الملل مهرواره هوای نو اضافه کرد: در این مهرواره تلاش داریم مبلغان را در این ۳ زمینه فعال کنیم. الگودهی، خط‌دهی و جهت‌دهی به فعالیت مبلغان خارج از کشور در امر تبلیغ، هدف اصلی مهرواره هوای نو در پرداختن به بحث منبر در عرصه تبلیغ خارج از کشور است.

تبلیغ دین را نباید محصور به داخل کشور کنیم

وی هدف از ادامه این مسیر را مقدمه‌سازی برای حکومت جهانی مهدوی دانست و گفت: اگر با نگاهی به عنوان انجام وظیفه و نه فقط آماری به این کار فکر کنیم، مطمئن باشید خروجی خوبی را خواهیم داشت که زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است. حکومت امام زمان امری جهانی است نه باید فقط برای تبلیغ محصور به تهران و نهایت کشور خودمان باشیم. ابزار جهانی شدن حکومت امام زمان(عج) تبلیغ است. 

سعیدیان اضافه کرد: اگر تبلیغ در خارج از کشور را امری واجب کفایی بدانیم هنوز این کفایت رخ نداده است و این نیاز روی زمین مانده است. برای تحقق آنان باید بیش از گذشته دوید و تلاش کرد. در این صورت زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) هم خواهد بود.

هوای نو فرصتی طلایی برای توجه به هیأت‌های دورافتاده

وی گفت: پرداختن به این موضوع در مهرواره هوای نو امری جدید و نو است و سال اول این رشته است. امسال اگر بتوانیم این نیازسنجی‌ها را به گوش مسئولان برسانیم و توجهی به مبلغان خارج از کشور داشته باشیم، اهداف ما محقق شده است و قطعاً اثرات خوبی هم خواهد داشت.

دبیر رشته منبر در عرصه بین‌الملل مهرواره هوای نو برگزاری این مهرواره را برای شناخت نیازها و ظرفیت‌ هیأت‌های دور افتاده کشور فرصتی طلایی دانشت و عنوان کرد: خیلی از هیأت‌ها اسامی بزرگی دارند اما در تأمین نیازهای اولیه خود مانده‌اند. ان شاءالله بتوانیم در این مسیر یاری بیشتری به هیأت‌ها و جریان‌های مذهبی در این غربت دین، برسانیم تا بتوانند وظایف خود را بهتر انجام دهند.

هیأت‌های علاقه‌مند برای ثبت‌نام و شرکت در مهرواره هوای نو رویداد انتخاب برگزیدگان سال هیأت تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ فرصت دارند تا با مراجعه به سایت havayenoo.ir ثبت‌نام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین