عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
عربستان، در آستانه حج تمتع محدودیت در بقیع را کاهش داد و گروهی از زائران حج تمتع در جوار قبور ائمه مدفون در بقیع به قرائت زیارتنامه پرداختند.

عقیق: درهای قبرستان بقیع در ساعاتی خاص به روی زائران باز می‌شود و فقط آقایان امکان تشرف به این قطعه از بهشت را دارند.

کاهش محدودیت‌ها در بقیع

بانوان هم همچنان در حسرت زیارت ائمه بقیع، گاهی از پشت حصارها امکان تشرف دارند. در سال‌های اخیر دیوارهایی بلند پشت درهای بقیع کشیده شده و مأموران سعودی اجازه تجمع در آنجا را نمی‌دهد. اما در روزهای اخیر و در آستانه حج تمتع، مأموران سعودی در کنار کاهش محدودیت‌ها در اطراف قبور ائمه بقیع، به بانوان اجازه می‌دهد که در برخی از ساعات پشت درهای آن به زیارت بپردازند.

زائران حج تمتع در جوار قبور ائمه بقیع عزاداری کردند

همچنین مداحی یا قرائت زیارتنامه که در سال‌های گذشته به ویژه در ایام حج تمتع از سوی سعودی‌ها ممنوع بود، اکنون با رعایت برخی دستورالعمل‌ها مجاز شده است. بر همین اساس، آقایان می‌توانند در اطراف قبور ائمه بقیع به قرائت زیارتنامه بپردازند. البته همچنان خواندن نماز در بقیع ممنوع است.

همکاری سعودی‌ها برای عزاداری در بقیع

روز گذشته گروهی از زائران در جوار قبور ائمه بقیع به مداحی پرداختند و در حالی که مأموران سعودی در آنجا حضور داشتند، نه تنها مانع زیارت آنها نشدند، بلکه فضا را برای برپایی عزاداری ایرانیان و گروهی از زائران عراقی و آفریقایی در بقیع مهیا کردند.

به گزارش فارس، درهای بقیع بعد از نماز صبح و بعد از نماز عصر به مدت حدود سه ساعت باز می‌شود و پس از بسته شدن درهای بقیع، زائران امکان ورود به این قطعه از بهشت را ندارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین