عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین:
امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال هم اصلی‌ترین اقدام برای زیارت اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است، از زائران خواست تا تمدید یا تعویض گذرنامه خود را به روزهای منتهی به زیارت اربعین موکول نکنند.

عقیق: هر ساله میلیون‌ها ایرانی برای حضور در مراسم اربعین و هم‌قدم شدن با زائران سایر کشورها به عراق مشرف می‌شوند.

امید کوثری مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگویی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای اربعین امسال پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در جلسات مختلف به اهمیت حفظ سلامت زائران با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین اشاره شده است و کمیته‌های مختلف ستاد اربعین هم برای این منظور اقداماتی انجام داده‌اند که در صورت تصویب نهایی، اطلاع رسانی می‌شود.

وی به زائران اربعین توصیه کرد که تمدید گذرنامه خود را به روزهای منتهی به اربعین و زمان اعزام موکول نکنند و افزود: اقداماتی برای تسهیل صدور گذرنامه زائران اربعین اندیشیده شده است. با این وجود، ما از افرادی که قصد تشرف به زیارت اربعین دارند، می‌خواهیم که درصورت نیاز هر چه سریع‌تر گذرنامه خود را تمدید یا تعویض کنند.

کوثری با بیان اینکه همه زائران اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: امسال هم اصلی‌ترین اقدام برای زیارت اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح خواهد بود و افراد برای دریافت تسهیلات احتمالی، باید در این سامانه نام‌نویسی کنند که در زمان مقرر در این باره هم اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در حماسه اربعین شرکت کردند که طرف عراقی هم همکاری خوبی با ایرانیان داشت؛ به طوری که حتی اعتبار گذرنامه زائران ایرانی که کم‌تر از ۶ ماه بود، پذیرفت و گذرنامه زائران اربعین که یک ماه اعتبار داشت هم از سوی عراقی‌ها معتبر شناخته شد. علاوه بر این، برای افرادی که دیر هنگام اقدام به تمدید گذرنامه کردند، برگه ویژه اربعین صادر و طرف عراقی زائران ایرانی را با همراه داشتن همان برگه ویژه هم پذیرش کرد.

اربعین امسال ۱۵ شهریور است و اعزام زائران از اواخر مردادماه آغاز خواهد شد. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور، گذرنامه زیارتی با اعتبار پنج ساله با قیمت مناسب برای زائران اربعین صادر خواهد شد که البته هنوز زمان اجرای دقیق آن مشخص نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین