عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
هیچ یک از علما و بزرگان کارهای عوامانه ای همچون برداشتن سنگ از قبرستان بقیع را انجام نداده و بر ترک آن تاکید دارند. چراکه چنین اقداماتی نه تنها سود ندارد بلکه آب به آسیاب دشمن می ریزد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامه المصطفی (ص) العالمیه با اشاره به شعار حج امسال یعنی «حج، معنویت، هم اندیشی و اتحاد  اسلامی» در گفتگویی گفت: مسئله وحدت، مسئله ای استراتژیک برای مسلمانان است و در حقیقت می توان فلسفه حج را نیز برقراری همین اتحاد و یکپارچگی میان امت اسلامی دانست. در واقع رمز پیروزی هر گروه و امتی وحدت است و مسلمین نیز در دوران اوج تمدن اسلامی در پرتوی وحدت به چنان موفقیت جهانگیری نائل شدند.

وی با اشاره به تفرقه افکنی گروه های افراطی در بدنه اسلام اظهار کرد: اقدامات آنها برای ایجاد جریان مذهب علیه مذهب است تا اصل وحدت را زیر سوال ببرند. از این رو انتظار است کسانی که مدیریت جوامع اسلامی را بر عهده دارند چه در بعد نخبگان سیاسی چه در بعد نخبگان علمی و دینی، وارد میدان شده و با توجه به شرایط خاص امروز خاورمیانه و اوضاع کشورهایی همچون سوریه و عراق برای ایجاد وحدت تلاش کنند.

حجت الاسلام غرویان تاکید کرد: چراکه امروز تنها آبی که می تواند آتش به پا شده توسط جریان های افراطی در جهان اسلام را خاموش کند، وحدت است که با توجه و اهتمام مراجع، نخبگان علمی و سیاسی می توان توجه همه فرق و مذاهب اسلامی را به این مهم جلب کرد.

عضو هیئت علمی جامه المصطفی(ص) العالمیه درباره نحوه استفاده از فضای حج برای پاسخگویی به شبهاتی که وهابیت علیه شیعه مطرح می کند، تصریح کرد: اگر بخواهیم همچون دشمن عمل کرده و توهین و افراط کنیم و حرکات رادیکال و غیراخلاقی داشته باشیم، نتیجه ای جز جنگ و نزاع داخلی و خارجی نصیب ما نمی شود.

وی ادامه داد: بنابر این باید روش منطق و گفتگوی عقلانی را برگزینیم. باید توجه داشت که نبرد در دنیای امروز نبرد فکری است و برای پیروزی در آن ناگزیر به بهره گیری از استدلال و برهان هستیم. از این رو، برگزاری نشست های علمی فرهنگی میان علمای فرق اسلامی در این باره موثر است چراکه چشم مردم به نخبگان جامعه خود است، اگر علما وحدت داشته باشند مردم نیز از آنها پیروی می کنند.

حجت الاسلام غرویان با اشاره به برخی اقدامات عوامان زائران در ایام حج که زمینه ساز شبهه افکنی دشمن می شود، بیان کرد: هیچ یک از علما و بزرگان کارهای عوامانه ای همچون برداشتن سنگ از قبرستان بقیع را انجام نداده و بر ترک آن تاکید دارند. چراکه چنین اقداماتی نه تنها سود ندارد بلکه آب به آسیاب دشمن می ریزد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین روحانیون کاروان ها باید با ایجاد روشنگری، اینگونه رفتارهای شبهه افکن را توضیح داده و عواقب سوء آنها را تبیین کنند، چراکه توده مسلمانان ممکن است، مصالح جهان اسلام را درنیابند و با برخی اقدامات خود زمینه ای را فراهم کنند که دشمن به ما انگ شرک و کفر بزند.


منبع:قدس آنلاین
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین