عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
آیت الله هاشمی علیا:
مؤسس حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر گفت: دوراهی‌ها آزمون مدام الهی از بشر است که نتیجه انتخاب بر حسب معیار آخرت، جلب رضای خداست که از بهشت نیز بالاتر است.

عقیق: آیت الله هاشمی علیا، ریاست و مؤسس حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر، در جلسه درس اخلاق عمومی، که در محل حوزه علمیه واحد برادران برگزار شد در ادامه مباحث خود در شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه پیرامون اخلاق مذموم پرداخت و گفت: همه بیماری‌های اخلاقی داروی اخلاقی نیز دارند که در کلمات شارع مقدس مطرح شده است و با استعمال آن داروها می‌توان دردهای اخلاقی را درمان کرد.

وی افزود: درمان درد حرص و هیجان که اولین صفت اخلاقی مذموم ذکر شده در دعای امام سجاد علیه السلام است را با استناد به آیات و روایات می‌توان با قناعت رفع کرد.

هاشمی علیا با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فرمود: اگر می‌خواهی دلت سالم باشد، به حد وسط زندگی قانع باش عنوان کرد: همچنین فرمودند آفت تقوا، قناعت نکردن است؛ میزان بهره مندی از دنیا باید در حد حفظ آبرو و رفع نیاز از مردم باشد.

مؤسس حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر با بیان روایتی از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) گفت: مطابق این روایت حد دنیا در برابر آخرت به قدر قطره آبی است که در نوک انگشت از تماس با دریا جمع می‌شود در مقابل خودِ دریا؛ از این رو پرداختن به دنیا، مانع از توجه به آخرت است که باقی و عظیم و ماندگار است.

وی به وجود دو راهی‌های بسیار در زندگی روزمره انسان اشاره کرد و بیان داشت: در همه آنها باید ملاک و معیار انتخاب مسیر، توجه و نیل به آخرت باشد. این دوراهی‌ها آزمون مدام الهی از بشر است که نتیجه انتخاب بر حسب معیار آخرت، جلب رضای خداست که از بهشت نیز بالاتر است.

هاشمی علیا با تأکید بر لزوم مرور روایات و کلمات اهل بیت علیهم السلام، بیان کرد: لازم است مکرراً روایات اهل بیت را بخوانیم و در خانه برای فرزندان مرور کنیم، چرا که با این روایات است که آموزه‌های ضروری را دریافت، و دردهای روحی درمان خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین