عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
با توجه به اهمیت برقراری ارتباط زائران حج تمتع در عربستان با خانواده‌هایشان در ایران، زائران باید مراقب باشند که از اینترنت و خدمات ارتباطی کشور میزبان استفاده نکنند.

عقیق: در سال جاری ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان مشرف می‌شوند. یکی از دغدغه زائران در این سفر معنوی، نحوه برقراری ارتباط با خانواده از عربستان به ایران است.

برخی از زائران در سال‌های گذشته از خدمات رومینگ استفاده و برخی هم از مکه یا مدینه سیم‌کارت سعودی تهیه می‌کردند تا بتوانند با ایران ارتباط برقرار کنند. البته در هتل محل اسکان زائران، وای فای به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد. اما ممکن است که در ساعاتی اینترنت به خوبی آنتن ندهد.

با این وجود، در عربستان دو سیم کارت زین (Zain) یا الجوال (STC) برای زائران حج تمتع عرضه می‌شود که نه تنها قیمت سیم‌کارت، بلکه هزینه تماس یا اینترنت آن هم متفاوت است که در گزارش‌های آینده هزینه آنها را بررسی می‌کنیم. (قیمت سیم کارت و تعرفه مکالمه، پیامک و بسته اینترنت این ۲ اپراتور سعودی را در سال گذشته اینجا بخوانید)

امسال اپراتور همراه اول برای زائران خانه خدا بسته‌های رومینگ حج را ارائه کرده است تا زائران با بررسی هزینه آن، ارتباط بصرفه و مناسبی با خانواده و دوستان خود در ایران داشته باشند. این بسته‌های رومینگ از پنجم خرداد تا پنجم مرداد برای زائران حج تمتع قابل استفاده است و برای مدیریت بهینه هزینه‌ها، بهترین زمان خرید بسته، روز خروج از کشور (قبل از گیت خروج) است.

بر همین اساس، برای زائران حج تمتع ۱۴۰۲، هزینه بسته ۱.۵ گیگابایت اینترنت ۶۰ روزه ۲۵۰ هزار تومان، بسته ۳ گیگابایت اینترنت رومینگ ۷ روزه عربستان همراه با ۵ دقیقه مکالمه و ۵ پیامک ۴۴۰ هزار تومان، اینترنت بین‌المللی نامحدود ۹۰ روزه عربستان همراه با ۱۵۰ دقیقه مکالمه و ۱۵۰ پیامک یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و بسته ۷۰ دقیقه مکالمه ۷ روزه عربستان به همراه ۷۰ پیامک ۳۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

علاوه بر این، در صورتی که زائران خانه خدا از اپراتور همراه اول استفاده می‌کنند، اقدام به تهیه یکی از بسته‌های اعلام شده نکنند، هزینه‌های آنها با نرخ آزاد محاسبه خواهد شد که در این صورت هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران یا دریافت مکالمه ۹ هزار تومان، پیامک سه هزار تومان و دیتا به ازای هر مگابایت ۲ هزار تومان است که البته به این قیمت‌ها، مالیات و ارزش افزوده اضافه می‌شود.

به گزارش فارس، زائران باید توجه داشته باشند که بسته‌های داخلی اپراتورهای مختلف در زمان رومینگ قابل استفاده نیست. همچنین هنوز اپراتورهای ایرانسل و رایتل تعرفه‌های ویژه حج تمتع ۱۴۰۲ را اعلام نکرده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین