عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
فیلم|
چادر‌های عرفات و منا برای زائران حج تمتع ۱۴۰۲ در حال آماده سازی است و با توجه به گرمای هوا در ایام حج تمتع امسال، تعداد وسایل سرمایشی در چادر‌ها افزایش می‌یابد.

عقیق: در حالی که کم‌تر از ۴۰ روز تا آغاز مناسک حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ شمسی) باقی مانده، عربستان فضای اختصاص یافته به کشورهای مختلف برای بیتوته و اسکان زائران را در اختیار آنها قرار داده است.

عربستان فضای اختصاص یافته برای راه‌اندازی چادرهای منا و عرفات را تعیین می‌کند و زائران پس از مُحرم شدن از ظهر نهم ذی الحجه در عرفات حضور دارند و روز دهم ذی الحجه تا طلوع آفتاب نیز در مشعرالحرام بیتوته کرده و پس از آن با حرکت به منا و انجام رمی جمرات، اعمال حج تمتع را ادامه می‌دهند.

امسال با توجه به گرمای هوا در عربستان هم‌زمان با ایام حج تمتع، سعودی‌ها توصیه کرده‌اند که تعداد کولرها و وسایل سرمایشی در چادرها را افزایش دهند تا زائران دچار گرمازدگی نشوند.

در حج تمتع سال جاری، بیش از ۲ میلیون زائر از کشورهای مختلف عازم سرزمین وحی می‌شوند که در این بین ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر را زائران ایرانی تشکیل می‌دهند.

از روزهای گذشته روند تجیهز چادرهای محل استقرار زائران حج تمتع آغاز شده است که در ادامه فیلمی آماده‌سازی وسایل سرمایشی مورد نیاز چادرهای زائران حج تمتع سال جاری را مشاهده می‌کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین