عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۲۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی بیان کرد؛
دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی گفت: فرهنگ رضوی با یک عکس، شعر یا مقاله به اتمام نمی‌رسد بلکه این فرهنگ در وجود هنرمند قرار دارد و این ارتباط درونی هنرمند با فرهنگ رضوی است.

عقیق:‌ مهدی زابل عباسی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی بیان داشت: دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با اعلام فراخوان عمومی با هدف اشاعه فرهنگ والای رضوی در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری در اقشار فرهیخته فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: تعداد مجاز آثار ارسالی برای هر شرکت‌کننده بین ۲۰ تا ۳۰ عکس در همه بخش‌ها بود که با تصمیم دبیرخانه این دوره در راستای باکیفیت‌تر شدن روند برگزاری، تعداد آثار قابل پذیرش در هر بخش به ۵ عکس کاهش یافت که البته این موضوع و نیز پرداخت جشنواره صرفاً پیرامون فرهنگ رضوی روند برگزاری را سخت‌تر کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی با بیان این که با توجه به محدود شدن تعداد آثار، کیفیت کارهای ارسال شده از سوی هنرمندان افزایش پیدا کرده است، افزود: در همین راستا آثار بسیار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسیده و نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت داشته است. آثار از لحاظ محتوایی، کادربندی و زیبایی‌شناختی در سطح بسیار بالایی از آکادمی عکاسی ارائه شده‌اند.

وی با اشاره به حضور ۳۶۲ عکاس کشوری و بین‌المللی و ارسال ۲۱۳۹ اثر به این دوره از جشنواره عکس رضوی گفت: این آثار از ۱۲ کشور ترکیه، عراق، قطر، عربستان، اندونزی، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، آلمان، عمان و بنگلادش به ثبت رسیده است.

زابل عباسی ادامه داد: بازبینی آثار رسیده در ۱۸ اردیبهشت انجام شد و عکس‌هایی که طبق قوانین فراخوان نبودند یا از لحاظ موضوعی با آنچه ما در فراخوان اعلام کرده بودیم مرتبط نبود، در گروه بازبینی حذف و کارها برای داوری نهایی آماده شد.

وی اضافه کرد: همچنین داوری نهایی ۲۷ اردیبهشت ماه در بنیاد امام رضا (ع) انجام شد تا ۸۰ اثر را برای نمایشگاه و نفرات برگزیده را انتخاب کنیم. آثار پذیرفته شده در نمایشگاه آئین پایانی جشنواره در هشتم خرداد ماه همراه به نمایش گذاشته می‌شود.

آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی هشتم خردادماه امسال با حضور هنرمندان این عرصه در شهر مشهد برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین