عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام صادق (ع) برای بسط و گسترش معنویت و اخلاق به هدایت و بصیرت دادن و تفهیم ژرفای دین مبین اسلام پرداختند تا عظمت اسلام برای مردم همه زمان‌ها آشکار شود.

عقیق: آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) که  به همت هیأت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه رازی برگزار شد، از معنویت و اخلاق به عنوان سرمایه‌های جاودان یاد شد.

وی با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت:کار حضرات معصومین (ع) بویژه امام باقر(ع) و امام صادق (ع) تربیت شاگردان بود و این مصداق کار و فعالیت فرهنگی در عرصه جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امام صادق (ع) برای بسط و گسترش معنویت و اخلاق به هدایت و بصیرت دادن و تفهیم ژرفای دین مبین اسلام پرداختند تا عظمت اسلام برای مردم همه زمان‌ها آشکار شود.

وی با استناد به حدیثی از امام صادق (ع)، ادامه داد: بصیرت و موقعیت‌شناسی و صبر در امور، قدرت تحلیل را افزایش داده و این برای حضرت حائز اهمیت بوده است.

آیت‌الله علما با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون معنویت و اخلاق، خاطرنشان کرد: اسلام در کنار معنویت و اخلاق نسبت به علم و تفکر بسیار اهمیت قائل است و اساس این دین مبین عالم پرور است.

وی با اشاره به ۱۱ هزار کلمه قصار از حضرت علی (ع)، تصریح کرد: وقتی این حجم از معنویت و علم فقط توسط امام علی (ع) وجود دارد دلالت بر این می‌کند که حضرات معصومین (ع) نسبت به کار فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند و همواره کار فرهنگی در رأس امور قرار دارد.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه با اشاره به تربیت شدگان مکتب حیات بخش اسلام، تأکید کرد: اسلام امثال حاج قاسم ها را تربیت می‌کند، زیرا حاج قاسم اسلام را خوب شناخته بود و با همین قدرت اسلام بود که توانست داعش را در منطقه نابود کند و در کاخ کرملین برای اولین بار نماز اقامه کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین