عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

حجت الاسلام عابدینی:
هیأت‌ها باید جذب عمومی‌تر داشته باشند و از فعالیت صرف حسینیه‌ها و تکایا بیرون بیایند. ما هیأتی‌ها می‌توانیم با حضور پررنگ در جامعه، نشان دهیم که مؤمنین اکثریت هستند. جو را برای ضدفرهنگ‌ها، هزینه‌دار کنیم.

عقیق واعظین: حجت‌الاسلام محمدرضا عابدینی امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در بیست و هفتمین همایش مدیران هیأت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در قم درحال برگزاری است، درباره اهمیت حضور پررنگ هیأتی‌ها در جامعه به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه در ماجرای طالوت در برابر دستور منع شرب آب، یک دسته خوردند، یک دسته نخوردند. یک عده فقط یک مشت خوردند، یک عده فقط گفتند لا طاقة لنا الیوم بجالوت و‌ جنوده و فقط یک عده گفتند «کم من فئة قلیله…» اظهار داشت: چون آن کسانی که اهل ثبات بودند، دیر بیان کردند، گفتمان غالب نشد.

اگر قشر فعال فرهنگی به میدان نیاید، هزینه فعالیت ضدفرهنگی کم می‌شود

وی ادامه داد: داوود در لشکر نبود، وقتی آمد و دید همه ترسیدند گفت جالوت را به نشان من دهید. زمانی که او را دید با فلاخن به پیشانی جالوت زد و او مرد. داود «کم من فئة قلیله» را عملاً نشان داد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس با اینکه کار از ۱۰ تا ۱۵ درصد مستقیم در جنگ بودند، اما جو‌ غالب کشور جو ‌جنگ بود، اظهار داشت: همیشه اکثریت کار را انجام نمی‌دهند بلکه یک اقلیت غالب که انگیزه دارند پای کار هستند. وقتی قشر فعال فرهنگی در میدان نیاید، باعث می‌شوند عموم مردم هم نیایند. قشر دوم و سوم، اگر هزینه نداشته باشد همراه قشر ضدفرهنگی به وسط میدان می‌آیند. اگر قشر فعال فرهنگی نیامد، فعال ضدفرهنگی هزینه‌اش کم می‌شود و قشر خاکستری هم با آنها همراه می‌شوند.

زمان پیامبر آیه آمد همه باید انصارالله باشند، نه عده‌ای خاص

این کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از یک دهک قشر فعال فرهنگی داریم. حکمت هم با ماست، هزینه هم ندارد، فقط انگیزه می خواهد.

 با اشاره به آیه ۵۲ سوره آل عمران مبنی بر اینکه حضرت عیسی (ع) وقتی ایمان آورندگان زیاد شدند تدبیری اندیشید و گفت: «من انصاری الی الله؟» حواریون نیز گفتند «نحن انصار الله» تصریح کرد: در زمان حضرت عیسی(ع) یک عده حواریون به عیسی ایمان آوردند و انصارالله شدند اما در زمان پیامبر(ص) دستور آمد یا ایها الذین آمنوا کونوا انصار الله، دیگر همه باید انصار الله باشند، نه فقط یک عده جریان خاص.

هیأتی‌ها حق ندارند سست بشوند

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در زمان حضرت عیسی دستور شستن پا به حواریون داده شد اما الان ما جلوی پای خادمان و زائران در هیأت می‌ایستیم تصریح کرد: اگر ما خودمان را بی‌تفاوت و سست کردیم در برابر طرف مقابل به محاق می‌رویم.

عابدینی: هیأتی‌ها برای مقابله با جریان بی‌حجابی به اجرای برنامه در حسینیه‌ها بسنده نکنند

وی با اشاره به آیه ۱۳۹ سوره آل عمران و عبارت «و‌لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان‌کنتم مؤمنین: تاکید کرد: هیأتی‌ها حق ندارند سست بشوند. علو ذاتی مربوط به خداست و هرکسی به هر اندازه به خدا نزدیک شود، از این علو برخوردار است.

هیأتی‌ها حضور پررنگ در جامعه داشته باشند

عابدینی با طرح این سوال که آیا شده بعد از شکست‌ها، احساس کنیم لازم است ایمان‌مان بیشتر شود؟ گفت: باید نگاه را بالاتر ببرید، اگر شما سختی کشیدید، ببینید دشمن چقدر شکست خورده! دونده دو‌ ماراتن با وجود خستگی وقتی توان کمتر افراد پشت سر خود را می‌بیند، توان پیدا می‌کند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه تاکید کرد: قدرت دست به دست می‌شود و از اول انقلاب چند بار داخل نظام دست بدست شده است. اهل ایمان در این بحران‌ها آشکار می شوند. خدا علائم و‌ میزان‌هایی را مثل شهید الداغی بعنوان شهید غیرت، شهید حججی یا شهید سلیمانی علم می‌کند تا معیار ایجاد کند و استعدادهای مؤمنین را به فعالیت برساند. نتیجه نهایی نابودی کفار است.

از فعالیت‌های صرف حسینیه‌ها و تکایا بیرون بیایید

این کارشناس مسائل فرهنگی در پایان تصریح کرد: هیأت‌ها باید جذب عمومی‌تر داشته باشند و از فعالیت صرف حسینیه‌ها و تکایا بیرون بیایند. ما هیأتی‌ها می‌توانیم با حضور پررنگ در جامعه، نشان دهیم که مؤمنین اکثریت هستند. جو را برای کسانی که ضد فرهنگ هستند، هزینه‌دار کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین