عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
فیلم و عکس|
با اتمام روند بازسازی ورودی امام رضا علیه‌السلام در حرم علوی، این ورودی با حضور مسؤولان ایرانی و عراقی رونمایی و در اختیار زائران قرار گرفت.

عقیق: باب امام رضا علیه‌السلام در حرم علوی روز گذشته با حضور جمعی از متولیان و خادمان حرم امام علی علیه‌السلام و مسؤولان کشورمان در نجف اشرف رونمایی شد.

باب امام رضا علیه‌السلام در حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام حدود یک سال بسته شده بود تا عملیات بازسازی این ورودی صورت گیرد که این امر توسط هنرمندان عراقی انجام و رونمایی شد. البته بخشی از طلاکاری آن را ایرانیان بر عهده داشتند؛ تا جایی که در مراسم رونمایی این ورودی، مسؤولان حرم علوی نیز از ایرانیان و هنرمندان کشورمان قدردانی کردند.

تعداد بازدید : 57

رونمایی از ورودی امام رضا (ع) در حرم علوی

به گفته مسؤولان حرم علوی، مهم‌ترین اقدام برای بازسازی باب امام رضا علیه‌السلام حفظ این بنای تاریخی بود. بر همین اساس سعی شد متناسب با همان معماری گذشته و شبیه باب‌الساعه، این ورودی بازسازی و ترمیم شود.

ورودی امام رضا علیه‌السلام که در ضلع شرقی صحن حرم قرار دارد، روز گذشته بازگشایی شد و اکنون نیز این ورودی در اختیار زائران قرار دارد. در ادامه تصاویری از تکمیل بازسازی ورودی امام رضا علیه‌السلام در حرم علوی را مشاهده می‌کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین