عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
حاج امیر کرمانشاهی:
حاج امیر کرمانشاهی گفت: آدم وقتی می‌خواهد به ملاقات عزیزش برود با بهترین پوشش می‌رود و دیدگاه من نسبت‌ به شعر و سبک کاری هم همین است؛ چون ما با شعر و سبک‌هایی که داریم راه ارتباطی مردم با حضرات معصومین هستیم.

عقیق:حاج امیر کرمانشاهی مداح اهل بیت(ع) در برنامه مضیف در کربلای معلی که شب قدر با اجرای سیدجواد پرئی از تلویزیون اینترنتی حبیب پخش شد، درباره به کارگیری اشعار در  مداحی‌ها و هیأت بیان کرد: ما به نوعی هیأت را حرم می‌دانیم؛ همانطور که امام صادق(ع) فرمودند هرجا اسم ماست، حرم ما هم هست.

تعظیم شعائر امام حسین از مقبول‌ترین اعمال است که از آن غافلیم

وی اضافه کرد: آدم وقتی می‌خواهد به ملاقات عزیزش برود با بهترین پوشش می‌رود و دیدگاه من نسبت‌ به شعر و سبک کاری هم همین است؛ چون ما با شعر و سبک‌هایی که داریم، راه ارتباطی مردم با این حضرات هستیم.

این مداح در ادامه در پاسخ به این‌که چطور در بعضی از قطعات که به شکل سنتی‌خوانی بوده است، به سمت کارهای استودیویی رفته بیان کرد: پاسخ مفصلی دارد، اما گاهی این‌گونه جواب می‌دهم که آن‌ها که با مکتب ما عناد دارند، از هر فضایی که شاید بخشی از آن فضای مجازی است، استفاده می‌کنند و از لحظه به لحظه‌اش به نفع کار باطل خود بهره می‌برند، اما متأسفانه ما از لحظه لحظه‌ها و فرصتی که داریم، بهره نمی‌گیریم. تعظیم شعائر امام حسین از مقبول‌ترین اعمال است، اما متأسفانه ما از آن غفلت می‌کنیم. 

نباید تنها برای مخاطب داخل هیأت تولید کنیم

این مداح یادآور شد: مخاطب امروز ما فقط مخاطب داخل دایره هیأت نیست، گاهی مخاطبی بین‌المللی است که تا حالا کربلا را هم ندیده و حتی یک‌بار هم به حرم او نرفته است، اما با شنیدن یکی از همین آثار گویی خودش را در دل حرم امام حسین(ع) تصور می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز نباید به مخاطب‌مان تک بُعدی نگاه کنیم. همان‌قدر که علم پیشرفت و لحظه‌ای تغییر می‌کند باید به او توجه کرد.

یاران امام زمان با هم یکی هستند

کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دودستگی‌هایی که در جامعه پس‌از وقایع سال گذشته و تولید نماهنگ‌های مختلف رخ داده است، گفت: می‌گویند حضرت صاحب الزمان ۳۱۳ یار باید داشته باشد. این ۳۱۳ یار آن‌چیزی نیست که ما تعریف کرده‌ایم. با احترام به همه عزیزان این‌گونه نیست که رد مهر داشته باشند، تسبیحی بر دست داشته باشند یا یقه لباسشان تا کجا بسته باشد؛ بلکه این ۳۱۳ نفر یعنی کسانی که وقتی داعیه دوستی این خانواده یعنی اهل‌بیت (ع) را دارند با هم یکی باشند و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین