عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
علاقه‌مندان برای حضور در دومین مهرواره هوای نو تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند در این مهرواره ملی ثبت نام کنند.

عقیق: اختتامیه اولین دوره مهرواره هوای نو سال گذشته در حالی برگزار شد که ۲۹ هزار و ۲۸۰ اثر از هیأت‌های سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شدند و در مجموع چهار هزار و۵۷۸ هیأت در بخش‌های مختلف این مهرواره شرکت کردند.

امسال نیز دومین دوره مهرواره هوای نو در حالی برگزار می‌شود که «نقش و حضور جایگاه بانوان در عرصه هیأت» و «هیأت، کانون جهاد تبیین است» موضوعات پررنگ این دوره خواهند بود. همچنین باید اذعان داشت که هوای نو، متعلق به تمام مناطق ایران و ایرانی‌هاست؛ پس قرار نیست صرفاً تهرانی‌ها یا شهرهای بزرگ در آن حضور یابند و دیده شوند.

این مهرواره در مواجهه با هیأت‌های مذهبی، نقش حمایتی داشته و بخشی از کمک‌های سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به هیئات مذهبی از طریق هوای نو انجام می‌شود. همچنین به برگزیدگان هر رشته، ۵۰ میلیون تومان و به شایستگان تقدیر، ۳۰ میلیون تومان جایزه تعلق خواهد گرفت.

محورها و رشته‌های بخش‌های دومین مهرواره هوای نو عبارتند از: «بخش نهاد هیأت» این بخش شامل سه قسمت محورهای اصلی «هیأت و خانواده، هیأت و نوجوان، هیأت و امداد اجتماعی، هیأت و اقتصاد، هیأت، هنر و رسانه، هیأت و شهدا و هیأت و شادی» و محورهای ویژه «هیأت و معنویت و اخلاق، هیأت و جهانی‌اندیشی ساختار و تشکیلات هیأت» و محورهای جنبی «هیأت و ورزش، هیأت و جهاد علمی» است.

دومین بخش این مهرواره «بخش ارکان هیأت» نام دارد که این بخش نیز شامل محور شاعران «قالب‌های کلاسیک و نو، نوحه‌سرایی و سرود»، محور مدیر هیأت «مدیر هیأت»، محور ستایشگر «مضمون و محتوا، نوحه و سرودخوانی، مناجات و ادعیه‌خوانی آئین‌ها، سنت‌ها و مداحی‌های بومی» و محور سخنران «منبر برای مخاطب نوجوان، منبر با توجه به موضوع خانواده، منبر در عرصه بین‌الملل و بانوان سخنران» است.

تولیدات هیأت سومین بخش این مهرواره است این بخش نیز شامل محور تولیدات محتوایی هیأت «کتاب‌ها سایر مکتوبات»، محور تولید محصولات هیأت «تولیدات فضاسازی محیطی، تولیدات کاربردی، تولیدات رسانه‌ای بازی و سرگرمی نرم‌افزارها و سکوها» و محور تولیدات برای هیأت «تولیدات آموزشی و پژوهشی، تولیدات فضاسازی محیطی، تولیدات کاربردی، بازی و سرگرمی نرم‌افزارها و سکوهای رسانه‌ای» است.

بخش چهارم مهرواره «هوای نو»، «فراهیأت» نام دارد و امسال به این مهرواره اضافه‌شده است این بخش از دو محور اصلی «رویدادها» و «حامیان و بانیان» تشکیل شده است. در این بخش؛ «فراخوان‌ها، پویش‌ها و ویژه‌برنامه‌ها» ذیل محور رویدادها تعریف می‌شوند همچنین «خدمات هنری رسانه‌ای، خدمات آموزشی و پژوهشی، خدمات حمایتی پشتیبانی و خدمات سازماندهی و تشکیلاتی» ذیل بخش «حامیان و بانیان» قرار می‌گیرند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای حضور در دومین دوره مهرواره هوای نو تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند از طریق تاری نمای هوای نو به نشانی https://havayenoo.ir در این مهرواره ثبت نام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین