عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
حجت الاسلام رئیسی:
رئیس‌جمهور بامداد امروز (دوشنبه) در جمع احیاداران آستان مقدس امامزاده صالح(ع) حضور یافت و لحظاتی سخنرانی کرد.

گزارش تصویری

عقیق: مراسم مناجات و عزاداری شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب احیاء در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در حالی برگزار شد که رئیس جمهور بدون اعلام قبلی در بین احیاداران حضور یافت و مورد استقبال مردم قرار گرفت و لحظاتی نیز به سخنرانی در بین احیاداران پرداخت.

نکاتی از سخنرانی رئیس جمهور:

- شب قدر شبی بسیار مهم و با عظمت بوده و باید از آن در راستای افزایش معرفت و شناخت بهره‌مند شد،.

- خداوند متعال این شب را برای امت پیامبر قرار داد که بتوانند ره صد ساله و ره یک عمر را در یک شب طی کنند و هیچ کس حق ندارد با اعتقاد به لیله‌القدر در زندگی دچار یاس و ناامیدی باشد.

- مرحله بعدی برای بهره‌مندی کامل از فیوضات شب قدر طلب محبت خدا و اولیا الهی است.

- همه بندگان در معرض آزمایش و امتحان الهی قرار دارند، انسانی که در مسیر کمال قرار دارد باید امتحان شود و به قله برسد و در این مسیر باید فکر، اخلاق و عمل خود را با هم تطبیق دهد.

- موضوعی که امروز مستکبران و جاهلیت مدرن می‌خواهد به جوامع بشری القا کند آن است که در جهل باقی مانده و مردم قدرت تعقل و تحلیل نداشته باشند؛ دوست‌شناس و دشمن‌شناس نباشند و راه را از بیراهه تشخیص ندهند

 

در این مراسم ابتدا دعای پرفیض جامعه کبیره خوانده شد و سپس حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی به سخنرانی پرداخت.

بی آزار تهرانی ضمن تأکید بر اهمیت شب‌های احیا و مناجات با خداوند، گفت: در شب نوزدهم ماه مبارک مقدرات توسط ملائک نوشته می شود و در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم به هدف اجابت می رسد.

پس از سخنرانی، مداح اهل بیت (علیهم السلام) کربلایی محمدحسین پویانفر به مراسم قرآن به سر و عزاداری شب ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمینن (علیه السلام) پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین