عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
آیت الله میرباقری:
آیت‌الله میرباقری با اشاره به اینکه اصل منکر اقامه آن و بعد اشاعه و ارتکاب است، گفت: نمی‌توان با کسانی که ارتکاب منکر می‌کنند درگیر شد، اما با شبکه اشاعه و اقامه آن درگیر نشد. این درگیری ناموفق است. البته نمی‌گویم این را رها کنید.

عقیق: آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه «مضیف» که هر شب از ساعت ۲۳ از شبکه‌های سپهر و حبیب با اجرای سیدجواد پرئی شاعر آئینی از کربلای معلی پخش می‌شود، در پاسخ به این سوال که با اتفاقات کنونی یک عده از روی لجاجت و محاجه، حجاب را تحت شعاع قرار می‌دهند؛ از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌کنند راننده تاکسی یا رستوران‌دارها اگر قانون حجاب را رعایت نکنند، جریمه می‌شوند. در مقابل آن‌ها هم می‌گویند که مترو برای حاکمیت است، چرا در آنجا هم رعایت نمی‌شود؟ با اشاره به اینکه اصل منکر، اقامه آن است، بعد اشاعه و پس از آن ارتکاب است، اظهار داشت: نمی‌توان با کسانی که ارتکاب منکر می‌کنند، درگیر شد، اما با شبکه اشاعه و اقامه آن درگیر نشد. این درگیری ناموفق است، البته نمی‌گویم این را رها کنید؛ زیرا هرکسی به اندازه جرمش باید مجازات شود.

بی‌حجابی و بی‌عفتی امروز حاصل چهار دهه پیاده‌سازی الگوی توسعه غرب است

وی ادامه داد: اگر به کسی که اقامه بی‌عفتی می‌کند، مدال کارشناسی ارشد و دانشمند دهید و به یک خانم که به یکی از لوازم آن منتهی است، لقب عامل به منکر دهید، قابل دفاع نیست. کسانی که چهار دهه است، زیرپوستی در کشور ما تصمیم‌گیری می‌کنند تا الگوی توسعه غربی در کشور ما پیاده شود، میوه‌های امروز خود را در حال چیدن هستند.

میرباقری تصریح کرد: چرا آن افراد را رها می‌کنیم و یک جوان را می‌گیریم؟ این ظلم به این جوان است.

یک پزشک بعد از دوبار خطا محکوم می‌شود، اما یک کارشناس نه

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما تصمیم‌سازی روشن و شفاف نیست، گفت: چهار دهه است، افرادی تصمیم‌های غلط می‌گیرند و کشور را به لبه بحران می‌برند؛ دولت‌ها را از کار می‌اندازند و خودشان سان می‌بینند و هنوز هم محترم هستند. زمانی هم که مسأله‌ای پیش می‌آید بازهم این‌ها را برای مشورت صدا می‌زنیم.

وی با بیان اینکه یک پزشک محترم در کشور ما اگر ۴۰ سال درس خوانده باشد، اما دو مرتبه خطای مرتکب به مرگ کند، حتی خطایی که عمدی هم نباشد، به او اجازه طبابت نمی‌دهند، گفت: چرا برای طبیب اینطوری است، اما برای یک کارشناس اقتصادی که ۴۰ سال است با تصمیم‌های خود بحران می‌آفریند، اینگونه رفتار نمی‌کنیم و او را هنوز کارشناس می‌دانیم. از او راه‌حل می‌گیریم؛ در حالی که هیچگاه یت تصمیم‌های خود را برعهده نمی‌گیرد و همیشه به مجریان اشکال می‌کند.

وزیر پیشین ارتباطات و معاونش برای این وضع فضای مجازی باید محاکمه شوند 

میرباقری با بیان اینکه افرادی که در وزارت ارتباطات مسؤول بودند و این فضای مجازی را برای ما درست کردند که مقام معظم رهبری می‌فرمودند، قتلگاه است اما آن‌ها رهایش کردند، چرا محاکمه نمی‌شوند، تصریح کرد: تعارف نداریم. وزیر و معاون وزیر باید محاکمه شوند؛ حتی رئیس جمهور باید محاکمه شود. چگونه کسی که می‌گوید اگر فردی از پمپ بنزین، بنزین خرید و خودش را آتش زد نباید پمپ بنزین  را تعطیل کرد، نباید محاکمه کرد؟ او یا نمی‌فهمد یا ما را نفهم فرض کرده است. مگر می‌شود کسی شبکه‌های مجازی، اینستاگرام و ... را با پمپ بنزین مقایسه کند؟

فیلم کامل این اظهارات را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 34

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین