عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تامین روزی فرزند یک وعده الهی است، گفت: افزایش جمعیت عامل اقتدار نظام اسلامی است و همه مؤمنین با تکیه بر وعده الهی باید به سمت فرزندآوری حرکت کنند.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در هشتمین روز از ماه رمضان پیش از آیین ترتیل‌خوانی عمومی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی ازموضوعات سوره انعام مسئله مبارزه با کشتن فرزندان از ترس فقر است به همین مناسب موضوعاتی پیرامون خانواده و جمعیت ارائه می شود.

وی افزود: خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی است که بدون آن جامعه شکل نمی گیرد و جامعه با نشاط جامعه ای است که خانواده با نشاطی داشته باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: یکی از مهم ترین مولفه های نشاط در خانواده وجود فرزند است چرا که طبق روایت داشتن فرزند نور چشم و مایه آرامش قلب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خانواده هیچ گاه بدون فرزند کامل نیست و نشاط درونی خانواده به واسطه فرزندان تامین می شود.

حاج ابوالقاسم یادآور شد: در آیه ۱۰ سوره انعام خداوند انسان ها را از قتل فرزندان به سبب فقر نهی نموده است چرا که در عصر جاهلیت اقدام به این کار می نمودند که در آیه ۱۵۱ سوره انعام به صراحت به مسئله اشاره شده است.

وی خاطر نشان کرد: رزق و روزی انسان ها تماما بر عهده خداوند است و در آیه ۱۳۷ نیز نهی از قتل فرزندان به صراحت بیان شده است و از قتل فرزندان چه قبل از تولد و چه بعد از تولد نهی شده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: در جهان امروز شاید به ظاهر کسی دختران را زنده به گور نکند اما به شکل دیگری به بهانه حق تسلط بر بدن و حق حفظ زنان و به بهانه فقر مال و فقر فرهنگی و… اجازه می دهند اشخاص فرزند خودشان را سقط کنند.

وی افزود: اهمیت ایمان به وعده خداوند متعال بسیار مهم است و تردید در وعده الهی نشانه ضعف اعتقاد انسان است چرا که خدا خلف وعده نمی کند اما اکثر مردم علم به این مسئله ندارند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: خداوند وعده روزی فرزندان و والدین را داده است و هیچگاه بندگان خود را رها نخواهد کرد و رزق تمامی مخلوقات بر عهده خداوند است.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: در کنار وعده الهی به تامین رزق شیطان هم فعال است و وعده فقر می دهد.

وی افزود: افزایش جمعیت عامل اقتدار نظام اسلامی است و باید به سمت افزایش جمعیت حرکت نماییم.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: گاهی بهانه داشتن فرزند بیشتر عدم تربیت صحیح فرزندان است در حالیکه این حرف غلط است چرا که اگر محیط خانواده مناسب باشد هر چه تعداد فرزند هم وجود داشته باشد فرزندان خوب تربیت می شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین