عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
احکام رمضان|
حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور از کارشناسان احکام به بیان «احکام رمضان» پرداخته است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور از کارشناسان احکام به بیان «احکام رمضان» پرداخته است که تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد.

تعداد بازدید : 25

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یکی از مسائل مربوط به روزه ماه رمضان ، این است افرادی هستند که در ماه مبارک رمضان مریض اند و به هیچ وجه نمی توانند روزه بگیرند و تمام ماه رمضان را خورده است و گناهی هم نکرده است.

این شخص از دو حال خارج نیست:

حالت اول این است که بعد از ماه رمضان در ۱۱ ماه فاصله بین دو رمضان، اگر خوب شد، باید روزه ها را قضا کند و ۳۰ روز را در ۱۱ ماه تقسیم کند و به راحتی می تواند بگیرد و تا رمضان بعدی باید قضا شود.

حالت دوم این است که بیمار کل سال است و در بقیه سال هم حتی در روزهای کوتاه و خنک هم امکان روزه گرفتن برای او وجود ندارد و بیماری او تشدید می شود؛ این شخص نه روزه اش واجب است و نه قضای آن روزه.

فقط پرداخت فدیه (کفاره سبک ارزان قیمت) بر او واجب است و برای هر روز حدود یک کیلوگرم مواد غذایی خام به فقیر بدهد و پول آن را نباید به فقیر بدهد و فقط مواد غذایی باید بدهد مثل گندم، ماکارونی، آرد گندم، نان، برنج و ...

البته راه های مختلفی وجود دارد همچون پرداخت به دفاتر مراجع تقلید که تبدیل به جنس کرده و به فقرا می دهند و یا با نانوایی ها قرارداد بسته و نانوا با شناختی که دارد، نان را به عنوان کفاره به فقیر بدهد.

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین