عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
عکس و فیلم|
فلسطینی‌ها برای نشان دادن اعتراض نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس، پویشی راه انداختند و یکدیگر را به افطار در مسجدالاقصی دعوت کردند تا از این طریق مبارزه با رژیم صهیونیستی را ادامه دهند.

عقیق: مسجدالاقصی شب‌های ماه مبارک رمضان به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تجمع مسلمانان فلسطینی تبدیل شده است؛ به طوری که با وجود حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ نیروی امنیتی رژیم اشغالگر قدس، بسیاری از مردم فلسطین به مسجدالاقصی مشرف شده و در آنجا افطار می‌کنند.

اشغالگران قدس، معتکفان فلسطینی را از مسجدالاقصی بیرون کردند

در سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی هم‌زمان با ماه رمضان، اقدامات جنایتکارانه خود را تشدید می‌کرد و حتی در این ماه مبارک، اجازه ورود به قدس شریف را به مردم فلسطین نمی‌داد؛ تا جایی که حتی امسال هم نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس، معتکفان فلسطینی را از مسجدالاقصی بیرون کردند.

با این وجود، فلسطینی‌ها برای اینکه نشان دهند جنایات رژیم اشغالگر قدس موجب پایداری و مقاومت بیشتر آن‌ها می‌شود، پویش «افطار در مسجدالاقصی» را راه‌اندازی کرده‌اند و در مراسم و تجمعات مختلف از یکدیگر دعوت می‌کنند تا برای افطار در مسجدالاقصی حضور یابند.

البته نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در این ایام بیش از گذشته فعال شده‌اند و حساسیت‌های خاصی در قدس شریف اعمال می‌کنند. اما مردم فلسطین بی‌اعتنا به اقدامات صهیونیست‌ها، سفره‌های افطاری دوستانه و خانوادگی در محوطه مسجدالاقصی پهن کرده و کنار یکدیگر ضیافت افطار را برپا می‌کنند.

تعداد بازدید : 12

قابلمه برگردان یا مقلوبه در مسجدالاقصی 

یکی از غذاهای معروف فلسطینی‌ها برای افطار، دلمه است که به صورت قابلمه برگردان آن را در کنار مسجدالاقصی بین روزه‌داران توزیع می‌کنند؛ به طوری که دلمه‌ یا هر نوع غذای دیگری را آماده و با قابلمه همراه خود به مسجدالاقصی می‌آورند و‌ موقع افطار آن را روی سینی برمی‌گردانند. این اقدام که به نشانه نزدیک بودن سرنگونی رژیم صهیونیستی است، بین فلسطینی‌ها به «مقلوبه» معروف است.


سنت بیدار کردن سحرگاه ماه رمضان در قدس شریف

همچنین یکی از سنت‌های مردم فلسطین در ماه مبارک رمضان، بیدار کردن یکدیگر در سحر است. بر همین اساس، گروهی از جوانان فلسطینی با صدای بلند در کوچه و‌ خیابان‌ها مردم را برای سحری بیدار می‌کنند تا از فضائل این ساعات بهره‌مند شوند.

در ادامه فیلمی از لحظه افطار در مسجدالاقصی و حضور مردم فلسطین در پویش در مسجدالاقصی افطار می‌کنیم را مشاهده می‌کنید‌:

تعداد بازدید : 9

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین