عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حفظ دین، مراقبت از نفس، صله رحم، همسایه داری، مراعات مردم، مواظبت از زبان، کمک به نیازمندان، خوش اخلاقی و تهیه خوراک بهتر برای اهل و عیال از جمله آمادگی های لازم برای شرکت در این مهمانی است چرا که روزه داری یک تمرین عزم و اراده است.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در اولین روز ماه مبارک رمضان طی سخنانی در تفسیر سوره روم در شبستان امام خمینی(ره) گفت: چون روز اول جلسه تفسیر است مناسب است مقداری در خصوص خود رمضان صحبت شود چرا که انسان ها در این ماه به ضیافت الهی دعوت می شوند و خداوند در این ماه انسان ها را مورد تکریم قرار می دهد.

وی افزود: وقتی سخن از مهمانی به میان می آید نکاتی به ذهن انسان می رسد که میزبان کیست؟ مهمان کیست؟ نحوه اجابت چگونه است؟ مواد پذیرایی چگونه است؟ آمادگی خود مهمان و آداب مهمانی چگونه است؟ از سوال ها و نکاتی است که به ذهن انسان خطور می کند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: میزبان این ضیافت کریمانه، خداوند و ملائکه هستند که دعوت نامه مکتوب برای انسان فرستاده شده است و خداوند به واسطه رسول گرامی اسلام دعوت رسمی نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی تأکید کرد: رهبانیت در امت اسلام به معنای رهبانیت ادیان گذشته مورد تایید نیست بلکه در دین اسلام باید از تمامی لذت های حلال و مشروع استفاده برد و طبق فرموده رسول گرامی اسلام در امت اسلام گوشه گیری ، انزوا و عدم ازدواج مورد تایید نیست بلکه رهبانیت دراسلام چیزهای دیگر است، هجرت از محیط گناه، روزه داری، ادای حج و عمره از اعمالی است که جایگزین رهبانیت شده است.

وی اظهار داشت: مهمانان این ماه، همگان هستند و نحوه اجابت این دعوت استثنائاتی دارد و کسانیکه عذر شرعی دارند مثل بیماران، مسافران و…می توانند این دعوت را اجابت نکنند اما کسانیکه شرایط را دارند باید این دعوت را اجابت نمایند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: کسانیکه این دعوت الهی را با تکبر و سرکشی اجابت نکنند در حقیقت روح ایمان از آن ها خارج شده و مسیر کفر را طی خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: از دیگر دلایل عدم اجابت، تنبلی و غفلت است که باید به اینگونه انسان ها گفت واقعا حیف است این مهمانی الهی اجابت نشود چرا که اینگونه غفلت ها انسان را دچار گمراهی خواهد نمود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: پذیرایی در این ضیافت الهی، به صورت ویژه است و سر این سفره الهی چیزهایی است که گوش ها نشنیده و چشم ها ندیده است و محدود نیست و مائده ای است منحصر به فرد که مخصوص روزه داران است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی خاطر نشان کرد: حفظ دین، مراقبت از نفس، صله رحم با اقوام، همسایه داری مناسب، مراعات مردم، مواظبت از زبان، خوش اخلاقی وتهیه خوراک بهتر برای اهل و عیال از جمله آمادگی های لازم برای شرکت در این مهمانی است چرا که روزه داری یک تمرین عزم و اراده است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: آداب شرکت در این مهمانی بسیار مهم است و این ماه فرصتی برای کمک به مستمندان، قرائت قرآن، انفاق و صدقه است و باید خود را مقید بدانیم به پرداخت صدقات روزانه و حتما دقت کافی داشته باشیم شرایط اقتصادی وضعیت عده ای را خراب نموده است.

وی افزود: لازم است مواد غذایی در قالب افطاری تهیه و میان مستمندان توزیع شود تا رحمت الهی در جامعه بیشتر شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین