عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
رئیس ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور:
حجت الاسلام خداداده گفت: سال آینده همزمان با چهلمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد یک نگاه تحولی به برنامه‌های کانون‌های مساجد خواهیم داشت.

عقیق: حجت الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در نخستین نشست خبری خود که همزمان با سی امین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: فردا شب شاهد آغاز دهه تکریم و آئین غبارروبی در سراسر کشور خواهیم بود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان مساجد رنگ و بوی خاصی دارد و مردم برای انجام مناسک عبادی و برگزاری جلسات قرائت قرآن کریم به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند. طلیعه این روز بزرگ با سالروز تأسیس کانون مساجد را به فال نیک می‌گیرم.

خدا داده با بیان اینکه سی امین سال تأسیس نقطه عطفی برای کانون‌های مساجد است عنوان کرد: در طول این سال‌ها کانون مساجد فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرده است و متولیان حکمرانی فرهنگ به این نتیجه رسیده‌اند که جایگاه مسجد به صورت ویژه در حوزه فرهنگ دیده شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: مسجد در هر شهر و کشوری می‌تواند پناه انسان‌ها باشد و مسجد سراسر محل امن و آرامش است در این سی امین سال باید نقاط قوت از حمله برگزاری اردوهای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان، برپایی کتابخانه و … اشاره کرد و در کنار این مهم باید نقاط ضعف نیز دیده شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار کانون تا به امروز مجوز دریافت کردند، گفت: از این تعداد کانون بیش از ۱۳ هزار روستایی و ۱۲ هزار شهری هستند. در سراسر کشور همه مساجد مخاطب ما هستند و همه فعالیت‌های کانون در محیط مسجد صورت می‌پذیرد و این نیز از نقاط قوت به شمار می‌رود.

خداداده با بیان اینکه ۸۲ هزار مسجد در سطح کشور مخاطب ستاد است، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری حتماً باید در مسجد باشد و لذا اقتضائات آن را در نظر می‌گیرم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به سال آینده اشاره و تصریح کرد: سال آینده همزمان با چهلمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد یک نگاه تحولی به برنامه‌های کانون‌های مساجد خواهیم داشت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به برپایی جلسات نور در مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن پانزده سال است که با عنوان مدهاتمان برگزار می‌شود مسجد برای قرآن ساخته شده و اگر در این محل فعالیت قرآنی وجود نداشته باشد در این زمینه کوتاهی شده از این رو در نظر داریم در حوزه قرآن جشنواره‌های نیز به منظور تقویت فعالیت‌های قرآنی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار کتابخانه در کانون مساجد ثبت شده است گفت: در بعضی از مساجد کتابخانه ها بسیار پیشرفته و برخی دیگر به صورت قفسه در محیط مساجد تعریف شده است. کتابخانه هایی که مطابق با استاندارد هستند نیز تفکیک شده و در طرح پالایش کتاب‌های مخزن بیش از ۲۵۰ هزار کتاب جداسازی شد. همچنین بر اساس اقداماتی که صورت گرفت قرار شد مدیران کانون مساجد از اعضای هیأت امنا باشند و این امر تأثیر بسیاری در فعالیت‌های فرهنگی مسجد خواهد داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین