عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
عکس و فیلم|
خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام در کربلا، یک هزار و ۱۸۹ سالگی حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند و بین زائران شکلات توزیع کردند.

عقیق:کربلا این روزها مملو از جمعیت است و چراغ‌های رنگین در گوشه و کنار این شهر به ویژه اطراف حرم امام حسین و حضرت عباس علیه‌السلام نصب شده است. 

تعداد بازدید : 116

جشن ۱۱۸۹ سالگی حضرت مهدی (عج) در کربلا

زائران ایرانی بسیاری نیز در کنار سایر زائران کشورهای مختلف در کربلا حضور دارند و برخی هم با عراقی‌ها در مسیر پیاده‌روی شعبانیه هم‌ قدم شده‌اند تا در شب میلاد امام زمان (عج) خود را به کربلا برسانند.

شب گذشته در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، جمعی از خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام در خیابان منتهی به حرم سقای دشت کربلا، اقدام به برپایی جشن کردند. 

بر همین اساس، یک هزار و ۱۸۹ شمع به تعداد سال‌های زندگی حضرت ولیعصر (عج) با مشارکت زائران برای این مراسم چیده شد و پس از آن گروهی از مداحان عراقی، به مولود‌ی‌خوانی پرداخته و میلاد حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.

پس از روشن کردن شمع‌ها، پرچم‌هایی مزین به نام و القاب حضرت مهدی (عج) توزیع و برخی از چراغ‌‌های خیابان خاموش شد و حاضران با توزیع شکلات به جشن و سرور پرداختند. خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام هم به زائران بسته‌های تبرکی از این آستان اهدا کردند. 

گروهی از جوانان عراقی نیز کاروان شادی راه انداخته و با پخش مولودی در مسیر زائران، ایام میلاد حضرت مهدی (عج) را جشن می‌گیرند.

در ادامه تصاویری از جشن میلاد یک هزار ‌و ۱۸۹ سالگی حضرت مهدی (عج) را مشاهده کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین