عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
آیت الله علم الهدی:
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که آیت الله مصباح به عنوان یک غیور دینی در برابر انحرافات می ایستادند و مقاومت می کردند، گفت: غیرت دینی بزرگترین امتیاز ایشان بود.

عقیق: همایش ملی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی رضوان الله علیه، امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی به همت حوزه علمیه خراسان و با همکاری تعدادی از نهادها برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در این مراسم به تبیین شخصآیت الله مصباح یزدی پرداخت و با بیان این که ملاک های فضیلتی و عظمت ایشان در حوزه علم و عمل می درخشد، گفت: عظمت شخصیت علامه مصباح بر افراد بصیر و با درک و بینش پوشیده نیست.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری تأکید داشتند تا یاد آیت الله مصباح در حوزه های علمیه به عنوان تابلو نصب شده از همه فضائل زنده بماند و مورد تذکر باشد، تصریح کرد: برگزاری این همایش ملی در مقام اطاعت از فرمان سازنده مقام معظم رهبری بود و عملا فرمان معظم له در احیای نام و یاد ایشان، منحصرا در مقام تجلیل علمی و عملی یک فرآورده حوزه علمیه و یا به عنوان استاد نیست بلکه نمونه ای از همه فضائل، تجلی بینش های عقلی و فکری والا و مبین راهبردهای حرکتی در عرصه های روحانیت و همچنین تکلیف مداری در راستای رسالت انسانی است.

امام جمعه مشهد با بیان این که تاکید مقام معظم رهبری به احیای یاد آیت الله مصباح یزدی می طلبد تا تابلویی از بینش و نگرش ایشان نصب باشد و رهنمودهای موثر معظم له در عرصه های اجتماعی، در این تابلو تجلی کند، ابراز کرد: بدون تردید تبیین نقاط عظمت و فضیلت آیت الله مصباح(رضوان الله علیه) نقش و جایگاه ویژه ای را در سازندگی فکر و اندیشه میادین گوناگون تکلیف مداری روحانیت دارا می باشد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که آیت الله مصباح استاد و راهنما و دلیل سازنده ای برای حرکت های انقلابی و فعالیت های خاص آن زمان بودند، خاطر نشان کرد: در اوج مبارزات با نظام ستمشاهی در عرصه های مختلف انقلابی و مبارزاتی با تضاد هایی روبرو شدیم اما به جرأت می توان گفت مرحوم آیت الله مصباح در آن دوران معیار شاخص برای مبارزان و رزمندگان بودند که در خط مبارزه و انقلاب فعال شده و در سیر مستقیم حرکت داشتند.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله مصباح در میان همه امتیازات شخصیت های علمی و فرهنگی، اخلاص خاص داشتند، عنوان کرد: برجسته ترین نقش الگویی علامه مصباح، که از همه فضائل برجسته تر نمود داشت، غیرت دینی بود؛ ایشان الگوی تمام عیار در عرصه غیرت دینی بودند و آنجا که مسأله حفظ ارزش ها و مبانی اعتقادی دین در جامعه آکادمیک و دانشگاهی پیش می آمد، شخصیت بی نظیری از خود نمود می دادند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که آیت الله مصباح به عنوان یک غیور دینی در برابر انحرافات می ایستادند و مقاومت می کردند، گفت: غیرت دینی بزرگترین امتیاز در شخصیت الگویی ایشان است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آیت الله مصباح یزدی خلا وجود علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر کردند و این بیان چه میزان پرمغز و حساب شده است، اظهار کرد: علامه طباطبایی درکنار سرمایه های علمی و عملی، موسس اندیشه بودند، تاسیس فکر می کردند و شهید مطهری نیز ناشر اندیشه بودند، یعنی آن دسته از اندیشه های ناب را که در عرصه انقلاب و اسلام مطرح بود، نشر و ترویج می دادند.

وی با بیان این که آیت الله مصباح ضمن برخورداری از هر دو ویژگی علامه طباطبایی و شهیدمطهری، هم مؤسس اندیشه و هم ناشرآن بودند، تاکید کرد: علامه مصباح برابر سیر تهاجم دشمنان با تولید اندیشه ناب اسلامی می ایستادند، ضمن آنکه در کنار رفع شبهه، مولّد و مروّج اندیشه های ناب نیز قلمداد می شد و عقاید اسلامی دینی را تبیین می نمودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین