عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
پژوهشگر برتر سال گفت: سبک زندگی دینی به عنوان گفتمان آینده انقلاب در دهه چهارم مطرح است و ارتباط گسترده و عمیقی با حوزه‌های مهندسی فرهنگی دارد.

عقیق: آرش ضیایی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ سبک زندگی یکی از چالش‌های اصلی دهه پیش رو در دنیا است و غرب با آن به طور راهبردی و کاربردی برخورد کرده است.

وی دلیل این گونه برخورد غرب با مقوله سبک زندگی را اهمیت مدیریت احساسات و رفتارها بعد از نظریه فروید در غرب دانست و افزود: بنابراین باید مقوله جنگ نرم و هدف اصلی آن در حوزه سبک زندگی را با دقت بررسی کرد.

این استاد دانشگاه در تعریف سبک زندگی دینی گفت: سبک زندگی دینی فقط ظاهر دینی داشتن نیست بلکه به خاطر نگاه دینی به این ظاهر رسیدن، سبک زندگی دینی است.

وی نگاه اسلام به زندگی را نگاه درون به بیرون دانست و اظهار داشت: سبک زندگی، بیرونی‌ترین لایه از زندگی است که در اسلام نشات گرفته شده از درونی‌ترین لایه آن یعنی فلسفه و هدف زندگی است اما سبک زندگی غربی آمده است که نیاز‌آفرینی کاذب کند.

ضیایی با پیشنهاد تشکیل کارگروه سبک زندگی دینی گفت: پیوست فرهنگی با نگاه سبک زندگی دینی، همراه همه فعالیت‌ها و پروژه‌های شهرداری، برای ترویج سبک زندگی دینی ضروری است.

منبع: فارس

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین